Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

Klubi liikmete Taunused.

Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 17 Okt 2014, 18:34

Salvestan oma Taunuse ka siia lõpuks!
On ta mul juba 2001-st aastast kui soetasin vist 5000 krooni eest.
Algupäraselt pruuni värvi...2004. aastal lasin oranziks värvida.
Umbes nii:
Pilt
Pilt
Pilt
Nüüd on kümme aastat läinud...oleks vaja keretööd uuesti teha.
Sõiduelamuse nimel olen mootoreid iga paari aasta tagant vahetanud ja jõukõverat mööda ikka ülespoole: 2.0r4-> 2.3v6-> 2.8v6-> 2.0+Turbo.
2.8v6 osteti ära mu enda tööandja poolt (EKV :roll: ) ja sealt sai alguse uue turbomootori ehitus.
Tansport väeossa, kus on kõik masinaehituseks vajalik olemas:
Pilt
Ja umbes kaks pool tundi hiljem:
Pilt
Viimati muutis kyllo, 17 Okt 2014, 20:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a.

PostitusPostitas kyllo » 17 Okt 2014, 19:59

Uue mootori lugu!
Uueks mootoriks pidi saama suhteliselt pommikindel ja järgi proovitud (teiste poolt) 2.0 sierra IS, Pinto niiöelda, mille leidsin sierraklubi foorumi kaudu Muhu saarelt.
Kuna oli talv ja meri jääs, siis sai samas ära tehtud ka esimene tripp autoga üle mere. Vahva.
Kohale jõudes avanes vaatepilt,mille juurest oleks esimese hooga tahtnud tagasi keerata...auto,mille peal mootor oli, oli kõrvuni lume alla mattunud :lol:
Saades ehmatusest üle, tegime omanikuga siiski diili,kühveldasime vajaliku osa autost välja ja kiskusime sõbraga mootori maha.
Umbes nii:
Pilt
Tagasisõit oli päris mugav...kuna sierra omanik tahtis oma kaaslasega küüti mandrile, siis oli meid minu B3 Passatis 4 inimest pluss nende pagas pluss pagasnikus mootor ja tööriistad...ühesõnaga väga pehme kulgemine :D Aga see selleks.
Uus süda kodus garages...kohe lahti harutama:
Pilt
Veits jäätunud vett süsteemis:
Pilt
Peale survepesu vähe viisakam tööd jätkata:
Pilt
Pilt
Pea maha:
Pilt
Pilt
Põhi alt ära, kolvid välja:
Pilt
Pilt
Khm...siiamaani ei midagi ilusat...väljaarvatud paljas naine! Leia pildilt :lol:

Mootoriplokk ja vänt läksid Katusepapi tänavale Tallinnas, kus isand Jevgeni need ilusti uude mõõtu ajas:
Pilt
Pilt
Enne sai muretsetud uued, esimeses remontmõõdus kolvid ja rõngad muidugi, mis kepsude otsa topiti kusagil Sõpruse puiestee ääres,mäletagi täpselt kus,
ja seejärel Jevgenile appi läksid puurimise juurde:
Pilt
Plokikaane viisin Windorfi Tiidule, kus tehti täisremont pluss hingamise parendamine umb 250 jõu tarbeks:
Pilt
Appi kui iluuuus :P
Uus tava nukk koos nookuritega:
Pilt
Pilt
Natuke nokitsemist ja:
Pilt
Uued saaled:
Pilt
Väntvõll omale kohale tagasi, kepsud, kolvid ja plokikaan samuti...vahepeal mootoriplokk ka kosmeetikat saand,
hakkab looma:
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis kyllo, 19 Okt 2014, 11:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 17 Okt 2014, 21:21

Turbo puhul on oluline õli tagasivool turbost mootorisse.
Mootori ploki küljes on tegelt sisendid isegi olemas kuhu saanuks stutsi keerata kuid see oleks jäänud vähe vale nurga alla.
Kuna õli vabam ja sirgjoonelisim tee tagasi mootorisse pidi olema parim, siis tuli selline lahend enamvähem otse turbo asukoha alla:
Pilt
Törts värvi ka selga:
Pilt

Põhi alla, klapikambri kaas pähe, käpad külge, sidur kaa ja valmis istutamiseks:
Pilt
Paigas...kindel?
Pilt
Kahjuks mitte!
Kui käimakast küljes, tuli välja et õlivann kolksab täpselt vastu esisilla tala:
Pilt
Kummaline oligi, et 1.6 moto,mis on ju väliselt sarnane 2.0ga, käpad ei soovinud sobida :?
Protseduur:
Pilt
Parem pool:
Pilt
Pilt
Pilt
Vasak pool:
Pilt
Pilt
Ja juhuslik värv peale:
Pilt
Pilt

Kui käpad muudetud, sai asi vähe parem kuid mitte piisavalt...seega tuli muuta ka õlivanni:
Pilt
Pilt
Proov...sai küll parem:
Pilt
Ja must kuub selga:
Pilt

Kui juba sidurit mainisin siis sellest veel tegelt niipalju, et tol hetkel külge poogitud originaal korv sai välja vahetatud oluliselt kangema vastu, mis saabus Inglismaalt, Burton Powerist.
Siduriketas tuli mingi vana Fordi diiselmootori pealt, millele lasin uued katted panna Pidurimeistris. Katted said ka originaalist paar mm laiema pinna.
Hooratas tuli ühe dooror-Sierra pealt. See eksemplar oli juba eelnevalt läbinud salenduskuuri, mul jäi veel üle minna Jõujaama Mihkli juurde, kus ta uue korvi, ketta ja sellesama hooratta harmooniasse ajas.
Õudne kõrend võrreldes norm mõõdus rattaga :lol: :
Pilt
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 17 Okt 2014, 22:36

Vahepeal läbisid uuenduskuuri starter ja generaator ja mitte ainult kosmeetiliselt vaid ka sisemiselt:
Pilt
Pilt
Nüüdseks me teame, et starteriga on mingi kala aga...viisin ta vahepeal elektriku juurde, kes selle taastamisega tegeles ja tuli välja, et asi on endiselt nagu uus...ei viga miskit.
Ehk peitub siis vigur kuskil mujal...

Hakkame turbotama :P
Andrese abiga hangitud Volvo 2.3 S70 pealt pärit sisese wastegatega eksemplar:
Pilt
Siin puhastatud olekus ja jahutussärgi stutsid küljes:
Pilt

Kuna nn originaalseisus see turbo poleks minule sobinud, siis harutasin turbo pooleks...
Pilt
...ja kiskusin kuuma ja külma osa fikseerivad tihvtid välja, et saaks neid vastavalt oma vajadusele keskosa suhtes pöörata.
Kuuma osa seest tuli tihvt lupsti välja, külma osa seest kohe mitte kuidagi ning tuli välja freesida:
Pilt

Turbo flantsid lasin projekteerida ühel sõbral ning välja lõigata tuttava tuttaval kuskil Pärnu kandis.
Uskumatu milline järjekord ja hind sellisel teemal oli harjumaal....paar nädalat ootamist, hinda kurat ei mäletagi,aga krõbe oli.
Pärnu tegelane tegi mõne õlle eest "homseks valmis"! :mrgreen:
Kollektori ja plokikaane vahelised flantsid sain Mihkli käest, need olid tal miskipärast tagataskust võtta :)

Aga edasi väljalaskekollektori juurde.
Selle tarbeks ostsin vist Onninenist terve portsu torupõlvesid ning lasin kokku keevitada heal sõbral Vallol, Vändrast.
The Best keevitaja ja metallimees üldse ma ütlen!!!
Pildid räägivad enda eest:
Pilt
Pilt
Suisa seksikas või... :mrgreen: :
Pilt
Pilt
Pilt
Suisa kohustuslik on kuumakindel teip:
Pilt
Pilt
Antud juhul tegu odavama hiina toodanguga, mis suitseb veel siiamaani kui kuumaks läheb.
Teibi mässimine kollektori ümber aga, olgu öeldud, on paras tüütus ja peavalu...
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 18 Okt 2014, 13:44

Summuti tegemine:
3" nn. downpipe turbost põhja alla, kus läheb üle 2,5"-ks.
Umbes nii:
Pilt
Pilt
Üleminek:
Pilt
Sukapüks kaa jalga:
Pilt
Pilt
Vahepealsed ühendusflantsid jälle sõbra juures projetud.
Praguseks on põhja all üks Remuse otseläbi pütt ja edasi torujupp kuni tagasillani. Rohkem miskit.
Isegi hea ja vaikne niimoodi..kes klubi kokkutulekkul käis sis vast teab.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 18 Okt 2014, 15:48

Jahutame!
...sisselaskegaasid vahejahuti näol:
(Db-Hp`st miski hiinakas)
Pilt
Selle paika nudimine oli mõnus ajaviide...
Pilt
Pilt
Oleks võind ka muidugi alla, esipõlle sisse aretada selle, a tahtsin rohkem varjatud olekut.
Now you see me:
Pilt
Now you dont :mrgreen:
Pilt

Mootorijahutuseks valisin sierra radika mõõdu järgi enamvähem sarnase cm2 pinnaga Mercedese C-klassi radika Laki Autost.
Sierra radikas on veidi lai kahjuks, sestap sai seda teed mindud:
Pilt
Mootori poolele kruvisin Db-Hp`st soetatud ventika. Kuradi täpselt istub:
Pilt

Õige täpselt mahtus kogu majandus ära jälle..ventika ja veepumba rihmaseibi vahel on ehk 1,5cm:
Pilt
Kuna mersu peal on see radikas nagu paljudel uuematel autodel nn "klick in" lahendusega, siis sai siin kasutatud erinevat kraami varia valdkonnast.
Näiteks alumine toetav konstruktsioon on mingi alumiiniumrelss..ja ülevalt kinnitused tegin laste jalgratta abirataste kronsteinidest :P
Paisupaaki viiva vooliku lõikasin pooleks ja kasutasin pikendusena valamu alt pärineva kroomitud toru..
Turbost vahejahutisse minev kroom toru oli päriselus kontori laua jalg :lol:

Aga lõppeks kui vollad/jullad kõik igalpool küljes siis hakkas asi välja nägema umbes niimoodi:
Pilt

Ahjaa, turboõlitus tuli rõhuanduri alt kolmikuga:
Pilt
Õli tagasivoolust oli juttu juba eelpool. Niipalju veel, et volvo enda tagasivoolutoru muidugi mulle ei sobinud, seega lõikasin selle pooleks ja panin vahele kuumakindla õlivooliku.

Kütuse etteande eest vastutab Walbro paagiväline pump,
käsitööna valminud alumiinium paak soetatud Andreselt:
Pilt
Kütuse pealevooluks vedasin põhja alla 8mm vasktoru, tagasivool toimub auto enda originaaltrassipidi.

Kütusepihustid läksid ka loomulikult vahetusse,
ideaalselt paika sobivad on Siemens Deka 630cc pihustid saabi pealt:
Pilt
Vanad pontsakad originaalid:
Pilt
Vs. uued ja saledad:
Pilt
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 19 Okt 2014, 12:17

Sellise projekti puhul ei saa üle,alt ega ümber ilma programmeeritava juhtajuta.
Valituks sai mingine versioon Megasquirt`ist JõuJaama Mihkli käest:
Pilt
Ja Ameerikamaalt tõi postikana Innovate lambdaanduri koos segukellaga:
Pilt

Lõppeks oli aeg niikaugel,et võis Taunuse seadistamisse viia.
Tripp Tartusse härra Kaak juurde, Crank`is:
Pilt
Pilt

Kui Kaak oli juhtmemajandusega ühelepoole saanud ja mootori tööle,leppisime kokku aja kuna sai dynosse minna.
13.09.2013..rõemupäev :)
Pilt
Pilt
ännännäääääännn... :mrgreen:
Pilt

Tehtud kolme tõmbe järel jätsime skooriks 151kw ja 302nm väänet tagarattast.
Pilt
See on siis saavutatud turbo originaalrõhuga 0,5 Bar`i
Taunus on kiireim kui eales varem, see on kindel, aga suveks proovime seadega kindlasti veel mängida, et asi lõbusam tuleks.

Esimene proovisõit järgmisel päeval Vändras avalikustas taunuse hetkeolukorra nõrgemad küljed...
..ehk tagarehvid :mrgreen: :
Pilt
Ikka juhtub kui nii teha:
Pilt
(see pilt on tegelt vana vana juba, burnout tehtud veel eelmise mootoriga!)

Praeguseks on sõidetud juba iks iks iks kilomeetreid ja tundub, et toimib nii kuis peab.
Kütusekulu on tegelt suurevõitu, seda ka rahulikult sõites...ei tea, ehk selle saab ka järgmise seadistusega paremaks.
Pilt
Siin pildil peaaegu et hetkeseis...ainult küünlajuhtmed olen uute ja nägusamate vastu vahetanud.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 19 Okt 2014, 18:49

Möödunud suvel sai kokkuolemisel käidud, Pärnus
Umbes nii:
Pilt
Ilm oli piisavalt palav, et uus mootor proovile panna, õnneks pidas kõik vastu v.a see starteri probleem mida ennist mainisin.
Ise kartsin, et võibolla ei jahuta soojade ilmadega mootorit piisavalt maha kuna vahejahuti ju täpselt radika ees..aga kõik läks hästi.

Veermikust rääkides, siis esi- ja tagasillas on kasutusel kõik polyuretaan puksid Aavo käest, mis teevad sõidu piisavalt ebamugavaks kuid ehk sportlikumaks.
Ees reguleeritavad Koni amordid...vist keskmisesse asendisse keeratud, mäletagi enam täpselt, taga on tavalised õlikad,mis peaks ka mingi aeg välja vahetama juba.
Pole nad küll palju sõitnud ega midagi aga...midagi tahedamat oleks vaja nagu ees.
Tagasild on veel originaal...ootan kuni see ükskord saba annab, et siis Volvo alt pärit sild alla mudida.
Sild iseenesest on olemas, sai sellepärast suisa Metsalise Taunus ära ostetud, millel juba kapremonditud sild all, tutika Detroit Lockeri plokkdiffriga.
Tagasilla kiskusin alt ära ja Metsalise Taunuse müüsin edasi Tallinnasse, kus talle praegu väga põhjalikult uut elu antakse.
Pilt
Pilt
Selle konkreetse sillaga on tegelt nii, et kui saaks ausa hinna siis võin seda isegi müüa kuna mulle on vahepeal siginenud veel üks Volvo lsd-ga tagasild
ja teatud nüansside poolest oleks minu taunusele vähe lihtsam see modifitseerimata sild ise alla nuputada, täpselt oma nägemise järgi...aga eks paistab.
Igaljuhul kellel huvi siis võib seda teemaväliselt arutada!!!
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Taunus MK3 2.0T 72a. Kyllo

PostitusPostitas kyllo » 11 Juun 2016, 19:17

2016 juuni ja taunust tuulutamas :P
Kolks-kolks annab mõista et midagi on pahasti. Diffri kaas maha tagasillal ja pilt vaatab vastu selline:
20160604_152921.jpg
20160604_152921.jpg (244.75 KB) Vaadatud 42899 korda


Ilmselgelt on jõudu suts palju ikka selle silla jaoks. Keeras satelliitide sõrmede diftid puruks ja sõrmed ringi kuni freesis niuksed korralikud ovaalsed augud korpusesse :mrgreen:
20160604_173443.jpg
20160604_173443.jpg (182.2 KB) Vaadatud 42899 korda


Õnneks leidus üks varusild kola hulgas kust sai uue diffri korpuse.
Veidi hiljem asusin jõmpsikatega vändrast keila poole teele. Peale raplat jäi parempoolne esimene pidur nii kinni et tuli teha kesk ööd jahutuspeatus. Peale meespere kehavedelike tyhjendamist pidurisadulale võis sõit jätkuda :roll:
Kode olles kisusin piduri lahti ja asusin uut rem komplekti tellima. Õnneks oli yks yle päeva saadaval.
Uued kolvid sadulas ja hea tuju....kuniks proovisõidu ajal ka vasakpool kinni kiilus :D
Nüüd istun ja ootan esmaspäeva...peaks ka teine komplekt saabuma. Ehk on siis kokkutulekuks valmis...
Tahan sõita!
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07


Mine Liikmete Autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron