Ford Taunus 81a 2d

Tere. Mõtlesin enda hobiauto ka siia üles riputada.
Enne:

Praegu:

Tegemist siis 81 aastal tehasest välja veerenud 2 ukselise mk5 Taunusega. Algselt oli kapoti all 1,6 mootor ja selle otsas 4 käiguline manuaalkast.
Auto ostsin 2005 aasta sügisel sõbra vanaisa käest. Tegemist on minu esimese autoga, millega sain tänavaliikluses osaleda. Kasutasin seda igapäevasõidukina 2007 aasta alguseni, kui otsustasin teha väikesed keretööd. Autoga sain juba ostes kaasa tagumised tiivakaared ja tagumise otsa alumise plekiringi. Mõte oli muidugi kiirelt suve jooksul asi korda teha, aga päris nii ei läinud
Toorik oli tegelikult päris hästi säilinud, aga keevitada ikka tuli. Kahjuks hakkas aga asi hirmsasti venima, ei olnud aega ja viitsimist ning igasugu muud hädad. Auto seisis päris pikka aega ja sai seda ikka veeretatud ühe kuuri alt teise alla
Vahepeal ikka tuli jälle tuhin peale ja sai jälle natuke tehtud. 2013 sügisel otsustasin, et ise tehes jääbki see asi tegemata, kuna ajaga oli nagu ikka väga kitsas käes. Selleks ajaks olin ma ikkagi nii kaugele jõudnud, et kere oli keevitatud. Andsin auto maalri kätte töösse, aga lõpuks selgus kurb asi, et tegemist ei olnud ikkagi suurem asi maalriga, paras sosssepp oli
Aga eks oma vigadest õpitakse, ei tasu ikka võtta odavat pakkumist. Lohutan ennast sellega, et vähemalt sai auto liikuma. Eeltööd on tehtud kehvasti ja asi ikka lainetab, samuti on värv lastud pilve, selline imelik laiguline kohati. Tegemist oli muidugi üsna raskelt värvitava tooniga ja paistab, et iga külasepp ei saagi sellega hakkama. Toon on 2007a Corvette Atomic Orange
Samal ajal, kui auto Värvija käes oli, õnnestus juhuse läbi hankida 2,9 cosworth BOA mootor. Mootoriga sain kaasa ka summutijooksu, kust läksida kasutusele simonsi resod ja osa torustikku kohandasin Taunusele.
Õnnestus tellida ka uus esiklaas, kuna vana läks eemaldamisel puruks. Kahjuks oli saada ainult tavalist läbipaistvat klaasi. Originaal oli pruunika tooniga. Veel tekkis samal ajal müüki terve Taunuse jagu korralikke juppe. Sealt õnnestus saada komplekt ilusaid mk4 stangesid, mk4 kitsa triibuga iluvõre, puiduga näidikuplokk tahhoga, 5 käiguline V6 type 9 kast ja veel muid pudinaid. Sõbra käest sain ka puidust Luisi sportrooli, mis läheb näidikute paneeliga kenasti kokku
Cossu paigaldamiseks leiutasin ise mootorikäpad 1,6 omadest, kuna originaal V6 omasid ei olnud kusagilt võtta. Kasutasin Lada Niva mootoripatju. Käigukasti tala tuli ka sobivaks lõikuda ja keevitada. Mul oli mitu natuke erinevat tala ja patja, aga ükski ei jätnud kasti õigesse asendisse. Hooratas sattus mulle kätte mingi väikese v6 oma vist ja sinna külge sai 2,0r4 Scorpio kasutatud sidur
Kardaan jäi Taunuse originaal. Radikas ja el. vent olid käepärast Opel Ascona 2,0 omad. Sättisin kõik asjad kapoti alla ja ajasin asja käima.
Kõik uuesti laiali ja puhtaks ning natuke viisakamaks uue värviga. Tulemus sai siis selline:

Piduritele sai hooldus tehtud, kettad ja trumlid on veel vanad. Esisillas on kõik puksid, amordid ja liigendid uued.
Kogu põhi ja tulemüür sai kaetud STP bomb pigimatiga ning uksed ja küljepaneelid kergema STP gold pigimatiga. Käepärast olid ka mingid ehituslikud matid, mis läksid veel lisaks põhjale mürasummutuseks.

Siis sai järjest tegeletud komplekteerimisega, kuni 2015 kevadel sain teha esimesed sõidud tänaval
Ehk siis auto seisis lahti võetuna 8 aastat
Käisin suvel mõnel vanatehnika lustisõidul ja sõitsin niisama. 2,0 sidur ei tahtnud väga seda cossu jõudu kinni hoida, aga hädapärast käis kah
Mingid anomaaliad ikka olid mootori töös. Kippus vahepeal pööret natuke kõigutama, klapisääretihendid olid väsinud, keskmistel pööretel tahtis hing nagu kinni jääda, ajas valget suitsu koguaeg. Talveks jäi masin garaazi seisma.
Kuna tagasild tegi koguaeg meeletut lärmi, siis talve lõpul hakkasin sellega tegelema. Viisin silla reguleerimisse mingi kuulutuse peale, aga vaikseks seda ikkagi ei saadud, lõtkud saadi väiksemaks. Vahetusse läksid ka kõik puksid tagasillas

Sain suvehooaja jälle sõita. Summutile lisasin keskele ühe mitte otseläbi püti, kuna lärm tahtis ära tappa ja oli vaja üks pikem sõit Lätisse teha
Seal kasutati autot mingis reklaamis

Selle aasta alguses otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid ja hetkeseis on umbes selline:

Tegelikult on cossu veel rohkem pulkadeks, ploki ja kaaned viisin tegemisse, hunnik uusi pudinaid on ostetud ja osa tuleb veel muretseda. Valge suitsu pärast kahtlustasin kaane tihendit. Ja kui asi juba nii laiali sai, siis mõtlesin , et teen korralikult ära.
Tegelikult jäid kunagi keretööde käigus ühed elutähtsad kohad kerel remontimata, või õigemini sai neid pealekeevitamise teel lihtsalt natuke tugevdatud. Nimelt tagasilla kinnitused. Kuna hetkel oli kere ilma mootorita hea kerge ja oli võimalus kasutada keregrilli, siis otsustasin selle töö ette võtta. Tagasilla kinnitused ka nüüdseks korralikud tugevad.

Sobitasin ette koobastesse ka uued plastist logarid, mis pärinevad e39 kerega bmw-lt. Salongist viskasin välja selle ehitusliku mati ja asemele läks Sierra originaal müramatt. See istus päris ilusti Taunusele. Tulemüüri tükki ei pidanudki praktiliselt lõikuma. Isegi paar istmekinnituse aukku klappisid. Taunuse kardaanitunnel on ainult madalam ja seega tuli selle kohalt matil riba vahelt lõigata.
Ja, kui nüüd vahepeal jutt juba Sierrale läks, siis ostsin vahepeal ühe isendi 2,3V6 mootoriga, mille kere oli täiesti läbi. Sierrast rändas Taunusesse ka käetugi. Sierralt sain veel lisaks ühe type 9 kasti ning minu õnneks ka praktiliselt tutika suure siduri. Tänu sierrale sain Taunusele ka uue passi, kus on märkuste lahtris sõna "ÜMBEREHITUS"
Ja kuna cossu remont on hetkel pooleli, siis on asendusmootorina kapoti all 2,3 V6, MNT-s käimise ajaks laenasin sõbra Taunuselt originaal V6 mootorikäpad ka igaks juhuks. Selle hooaja sõidan ilmselt sellega. Edasi ei käi eriti, aga vähemalt ei jäänud masin seisma.

Vabadel hetkedel ikka nokitsen aegajalt, tegemist leidub. Vanatehnika lustisõitudel ja muudel vanatehnika üritustel üritan ikka käia, aga väga kaugele ei viitsi lärmava tagasilla tõttu sõita
Auto ajalugu minu käes pildigaleriina on nähtav siin:
http://nagi.ee/photos/siim789/sets/407419/
Enne:

Praegu:

Tegemist siis 81 aastal tehasest välja veerenud 2 ukselise mk5 Taunusega. Algselt oli kapoti all 1,6 mootor ja selle otsas 4 käiguline manuaalkast.
Auto ostsin 2005 aasta sügisel sõbra vanaisa käest. Tegemist on minu esimese autoga, millega sain tänavaliikluses osaleda. Kasutasin seda igapäevasõidukina 2007 aasta alguseni, kui otsustasin teha väikesed keretööd. Autoga sain juba ostes kaasa tagumised tiivakaared ja tagumise otsa alumise plekiringi. Mõte oli muidugi kiirelt suve jooksul asi korda teha, aga päris nii ei läinud



Samal ajal, kui auto Värvija käes oli, õnnestus juhuse läbi hankida 2,9 cosworth BOA mootor. Mootoriga sain kaasa ka summutijooksu, kust läksida kasutusele simonsi resod ja osa torustikku kohandasin Taunusele.
Õnnestus tellida ka uus esiklaas, kuna vana läks eemaldamisel puruks. Kahjuks oli saada ainult tavalist läbipaistvat klaasi. Originaal oli pruunika tooniga. Veel tekkis samal ajal müüki terve Taunuse jagu korralikke juppe. Sealt õnnestus saada komplekt ilusaid mk4 stangesid, mk4 kitsa triibuga iluvõre, puiduga näidikuplokk tahhoga, 5 käiguline V6 type 9 kast ja veel muid pudinaid. Sõbra käest sain ka puidust Luisi sportrooli, mis läheb näidikute paneeliga kenasti kokku

Cossu paigaldamiseks leiutasin ise mootorikäpad 1,6 omadest, kuna originaal V6 omasid ei olnud kusagilt võtta. Kasutasin Lada Niva mootoripatju. Käigukasti tala tuli ka sobivaks lõikuda ja keevitada. Mul oli mitu natuke erinevat tala ja patja, aga ükski ei jätnud kasti õigesse asendisse. Hooratas sattus mulle kätte mingi väikese v6 oma vist ja sinna külge sai 2,0r4 Scorpio kasutatud sidur

Kõik uuesti laiali ja puhtaks ning natuke viisakamaks uue värviga. Tulemus sai siis selline:

Piduritele sai hooldus tehtud, kettad ja trumlid on veel vanad. Esisillas on kõik puksid, amordid ja liigendid uued.
Kogu põhi ja tulemüür sai kaetud STP bomb pigimatiga ning uksed ja küljepaneelid kergema STP gold pigimatiga. Käepärast olid ka mingid ehituslikud matid, mis läksid veel lisaks põhjale mürasummutuseks.

Siis sai järjest tegeletud komplekteerimisega, kuni 2015 kevadel sain teha esimesed sõidud tänaval



Kuna tagasild tegi koguaeg meeletut lärmi, siis talve lõpul hakkasin sellega tegelema. Viisin silla reguleerimisse mingi kuulutuse peale, aga vaikseks seda ikkagi ei saadud, lõtkud saadi väiksemaks. Vahetusse läksid ka kõik puksid tagasillas

Sain suvehooaja jälle sõita. Summutile lisasin keskele ühe mitte otseläbi püti, kuna lärm tahtis ära tappa ja oli vaja üks pikem sõit Lätisse teha


Selle aasta alguses otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid ja hetkeseis on umbes selline:

Tegelikult on cossu veel rohkem pulkadeks, ploki ja kaaned viisin tegemisse, hunnik uusi pudinaid on ostetud ja osa tuleb veel muretseda. Valge suitsu pärast kahtlustasin kaane tihendit. Ja kui asi juba nii laiali sai, siis mõtlesin , et teen korralikult ära.
Tegelikult jäid kunagi keretööde käigus ühed elutähtsad kohad kerel remontimata, või õigemini sai neid pealekeevitamise teel lihtsalt natuke tugevdatud. Nimelt tagasilla kinnitused. Kuna hetkel oli kere ilma mootorita hea kerge ja oli võimalus kasutada keregrilli, siis otsustasin selle töö ette võtta. Tagasilla kinnitused ka nüüdseks korralikud tugevad.

Sobitasin ette koobastesse ka uued plastist logarid, mis pärinevad e39 kerega bmw-lt. Salongist viskasin välja selle ehitusliku mati ja asemele läks Sierra originaal müramatt. See istus päris ilusti Taunusele. Tulemüüri tükki ei pidanudki praktiliselt lõikuma. Isegi paar istmekinnituse aukku klappisid. Taunuse kardaanitunnel on ainult madalam ja seega tuli selle kohalt matil riba vahelt lõigata.
Ja, kui nüüd vahepeal jutt juba Sierrale läks, siis ostsin vahepeal ühe isendi 2,3V6 mootoriga, mille kere oli täiesti läbi. Sierrast rändas Taunusesse ka käetugi. Sierralt sain veel lisaks ühe type 9 kasti ning minu õnneks ka praktiliselt tutika suure siduri. Tänu sierrale sain Taunusele ka uue passi, kus on märkuste lahtris sõna "ÜMBEREHITUS"


Vabadel hetkedel ikka nokitsen aegajalt, tegemist leidub. Vanatehnika lustisõitudel ja muudel vanatehnika üritustel üritan ikka käia, aga väga kaugele ei viitsi lärmava tagasilla tõttu sõita

Auto ajalugu minu käes pildigaleriina on nähtav siin:
http://nagi.ee/photos/siim789/sets/407419/