Leht 1 koguhulgast 2

Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 22 Apr 2009, 22:04
Postitas laur
2007 aasta alguses tekkis nii palju vaba raha, et sai hakata mõtlema ''uue'' auto soetamise peale. Algusest peale oli selge, et uuemat kui 1990 a. väljalaske aastat ei taha. Sai siis vaadatud alguses Taunus Coupe poole aga, neid liikus minu hinnaklassis vähe ja üks tingimustest oli et auto peab olema vähese roostega. Siis vend kui vana Taunuse ja Capri fanaatik soovitas mulle Caprit.
Koos temaga sai Saksamaalt sobiv isend välja valitud ja peale mitme nädalast ootamist sain oma auto 25 juuni kätte ja 26 juuni sai auto arvele võetud ja ülevaatus tehtud.
Auto aastal 2007:
Ford Capri 1982.a. väljalase , 2,3l V6 mootoriga mis vajas vähe remonti.
Käigukast 4 käiguline manuaal.
Kere on korralik, kapoti eest serv ja tiivad on ''natuke'' roostes, aga muu paistab tip top. Auto on madalamaks tehtud ja taga on kollased koni amordid.
Salongis on paar liistukest puudu ja juhiiste on pisut räbalas seisus. Lisaks sellele on ka armatuur või kuidas iganes seda nimetatakse mõrane, ning kütuse näidik ei tööta.
Esimene nädal oli kütuse kulu 20l sajale mis pani pisut kulmu kortsutama, aga sõidu mõnu oli super ja eks ma ikka vajutasin ka.
Aastal 2007 olid plaanid talvel kere remontida, üle värvida ja 2,8i mootor vahele istutada. Võib-olla ka turbo külge.
Tahaks teda võimalikult originaaliks jätta.
Pildid 2007: Pilt1, Pilt2, Pilt3, Pilt4, Pilt5
'07 august sai mootor pealt lahti võetud ja selgus suure kütusekulu ja sita mineku põhjus: 5 silindri sisselaske tihendi auk oli "veits" mööda. Tol korral said kaaned lihvitud, klapid sooveldatud ja uued ülemise otsa tihendid. Aja kokkuhoiu mõttes sai peale pandud eelnevalt korrastatud Granada pealt pärit 2,3 mootori kaaned ja karpa, mis tuli hiljem välja et väga sitt otsus. Nimelt mulle arusaamatul põhjusel on granada 2,3 mootoril mõlema poole väljalase läbi sisselaske kollektori ühendatud ja kuna Capri mootril seda ei olnud, siis tulemuseks oli õli sumpas ja surve klapikambrites, mis omakorda muutis mootori väga õliseks. Nagu 2 taktilisele valasin ma mootorisse liitri õli, peale umbes igat 100 km-t.
Ja nii ma sõitsin mõned kuud, millede vahele jäi veel ka talvitumine, enne kui vea avastasin ('08 juuni).

Aasta 2008 tõi 2 kere juurde, 2,8 mootori ja suured plaanid. Mais sain mootori hentsilt ja hakkasin teda tasapisi ettevalmistama ja komplekteerima. Juulis ajasin auto garaazi ja võtsin kogu puhkuse välja ja olin kõik selle aja garaazis ja puhkuse lõpuks olid rahad otsas ja auto ei käinud. Käima sain alles kunagi detsembris, aga sõita ikkagi ei saanud.
Ütleme nii, et järgmine kord olen targem.
Kerede kohta nii palju et üks neist jõudis minuni juba '07 oktoobris. Suht heas seisus ja kaasa anti ka 2,4 ja 2,9 mootor(mis küll mõlemad osutusid suht soodaks). Teise kere sain ma nii, et millegi pärast keegi teda ei tahtnud, kuigi pakuti mitu kuud ja päev enne kui ta oleks kuusakoski teed läinud viisin ma ta oma maakoju hoiule. Praeguseks on tal juba põhimõtteliselt uus omanik olemas ja mai-juuni kuus tullakse talle järgi ja see kere rändab kuskile Lääne-Eesti kanti. Kus tast lubati kiirendus auto ehitada. Ma lähen annan sellele tulevasele omanikule isiklikult üle tahi, kui see kere uuesti peaks aastateks seisma jääma.
Praegu on auto sõiduvõimeline, aga ikka ei käi hästi. Nädala lõpu poole üritan ka TÜV-i tehtud saada, mis hetkel ei paistagi päris lihtne olema. Probleemideks on katkine sumpa, mida täna käisin hentsi juures keevitamas, tuli välja et üks lõpupütt on täiesti läbi, eks näis mis saab sellega. Gaasid laes ja üks esi pidur ka ei tööta vist.
Kui TÜV-i tehtud saan, siis lasen esiklaasi ka ära vahetada, üks firma siin teeb auto vanuse jagu alet klaasi pealt.
Selle nädala jooksul peaks kohale jõudma ka 2 rehvi välismaalt, siis vast saab äsja soetatud ATS-id ka alla.
Kui ilusti auto sõitma saan, siis teen väikse video ja panen slide show ka juurde piltidega algusest-praeguseni.

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 12 Juun 2009, 15:49
Postitas laur
Väike vahekokkuvõte.
TÜV puhtalt läbitud, mootori probleemid jätkuvad, 5 või 6 silinder ei tee pauku, sai kaaned maha võetud ja tuli välja et kõigi väljalaske klappide tööpinnad rohkemal, vähemal määral põlenud. Teise mootori pealt võtsin korralikud klapid, kaaned lihviti, klappide ja klapipesade pinnad lõigati ja sooveldati, ülemisele otsale kõik uued tihendid. Selle tulemusena tõusid kõigis silindrites surved enamvähem 2 bar....ja üks silinder jätkuvalt ei tööta. Hents tegi mulle vastuteeneks mõningate asjade eest tagasilda LSD ja peale esimesi km sõitmist.... paistab et sai päris hea, pöörates ei kaku ja asfaldil tõmbab ilusti mõlemad rattad ringi. Velgedega olen ka väga rahul. :D
Pilt

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 12 Juun 2009, 17:43
Postitas kyllo
miks Hents kõigi capritesse ja taunustesse LSD ei tee??? :evil:

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 12 Juun 2009, 19:14
Postitas hents99
Miks te ei küsi? :D

Andres küsis kunagi, aga difriga minuni ei jõudnud :)

Laur tuli ja sai.

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 25 Juun 2009, 20:54
Postitas AndresZ
Minul veel originaal elus ja terve :roll: Kui käib tükkideks, küll siis ka tüütama tulen :D

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 25 Juun 2009, 21:03
Postitas kyllo
ega peabki ise ka difriga su juures ära käima. kaua selle tegemine üldse aega võtab?
ja kas teemaalgataja on ka rohkem kilumeetreid selle difri seltsis mõõtnud kui vaid need "esimesed"? kuidas tundub? peab vastu?

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 25 Juun 2009, 21:51
Postitas laur
Õige natuke on ikka sõidetud 20-30 km, praegu ei kostu mingeid kahtlaseid hääli ja tagumiku andur ka midagi tundnud pole. Kui laupäeval saab piisavalt progressi mootori töösse, leiab suurema enamuse kadunud hobuseid ülesse, siis lähen panen asja proovile ja lasen ühed vanad rehvid ribadeks.
Arvestada tuleks küll sellega, et kuna vanade fordide diffrites puuduvad need nn. sidurid/lamellid, siis ideaalset 2 ratta koostööd ei saa, mingi hetk libiseb ikka läbi. Eelnevate kogemuste puudumisel omale tunnetusele tuginedes ütleks et mingi 50+ % kanti seda piirangut ikka on.
Mis puutub valmistamisse, siis äkki hents viitsib isegi töönädala sees valmis teha, aga seda tuleb juba temalt küsida mida sinna vaja ja kui kiirelt ta vajalike osade olemas olul selle valmis jõuab meisterdada. Igaljuhul tuleb differ tema kätte toimetada.

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 09 Juul 2009, 20:12
Postitas laur
Esimene tagasilöök siis oma alla keeratud diffriga, peaülekande poldid vist keerasid end lahti, igal juhul koliseb nii mis hirmus, kuigi liigub omal jõul. Lahti ei ole veel jõudnud võtta, pean enne natuke motivatsiooni koguma et midagi viitsida teha selle auto juures.
Lisaks sellele hakkas ka radikas täna nirisema. :(

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 10 Juul 2009, 09:50
Postitas kyllo
nunuh?
krudi aga sild lahti, anna ülevaade!!!
kahju muidugi et laguneb... :?

Re: Capri MK3, 82a. laur

PostitusPostitatud: 14 Juul 2009, 19:56
Postitas laur
Leidsin endas viitsimist asjadega tegeleda natuke ja probleemide põhjused paistavad nüüd selged olema.
Diffri probleemid tekkisid pealt näha täiesti mõttetu asja pärast. See pulk mis diffri keskelt läbi jookseb, selle stopper on kuidagi pooleldi välja tulnud, mille tagajärjel liikus pulgake välja poole ja kohtus teoga, mille tagajärjel siis teo üks hammas on otsast katki läinud. Vähemalt on minu teooria selline.
Radika lekke põhjustas jahutus tiivik mis on vastu radikat käinud ja kõik oma teel siledaks lükanud + paar auku tekitanud.