just nii on ja sellega seoses sain välja arvutada kui palju peaks vedru jäikus olema, et oleks soovitud vedru kokku surumine tagatud.
https://www.crawlpedia.com/coilover_springs.htmsee on selles mõttes kindel variant, et ei pea ennustama kui palju võiks kaaluda vedru peal mitte olevat raskust. Tavaliste autode puhul peaks olema vabast vedru pikkusest surutud 20-30%, esisilla puhul oli mul see veidike rohkem ja tagasilla puhul vähem.
Lõpp tulemusena tellisin taha uued vedrud, ette jäid samad, mis arvestasin sellelt lehelt saadud exeli tabeliga
https://www.ridetech.com/info/tech/spri ... alculator/Esisilla puhul on minu auto puhul õiged järgmised andmed:
1 - Determine Sprung Weight, Corner Weight: 795, Unsprung Weight: 80,
2 - Calculating Motion Ratio Dimension A: 7,6, Dimension B: 12,6,
3 - Coil Spring Angle 70 ja 4
- Select Your Shock Stroke valisin 4.1" Stroke Shock / 10" Spring kuigi tegelikult ostsin 4.5" Stroke Shock / 9" Spring. Tulemuseks vedru 450lbs, kui pressida kokku 54mm ehk anda eelpinge siis on hea kõrgus talvisteks oludeks, suveks lasen arvatavasti allapoole.
Tagasilla puhul on minu auto puhul õiged järgmised andmed:
1 - Determine Sprung Weight, Corner Weight: 660, Unsprung Weight: 140 (algselt panin 80, mis on ilmselt vale kuna tervik atlas tagasild kaalub rohkem),
2 - Coil Spring Angle 80 ja
3- Select Your Shock Stroke valisin 5.2" Stroke Shock / 12" Spring kuigi tegelikult ostsin 5.5" Stroke Shock / 10,5" Spring. Tulemuseks vedru 150lbs, algse Unsprung Weight 80-ga tuli tulemuseks 180, mis on minu arvates liiga jäik, uued vedrud jäikusega 140lbs on teel.
Auto nurkade kaalud saab lasta üle kaaluda spetsiaalsetes firmades või kui ülevaatuspunktis hästi rääkida, siis annavad ka paberi kus on üsna täpne info peal.
Vajadusel võin lisainfot jagada, kui keegi plaanib ka endal ümber ehitada.