Coilover-id

Elekter, veermik ja muu tehnikaga seonduv.

Re: Coilover-id

PostitusPostitas aavo » 31 Jaan 2020, 16:55

Esisild on seal praktiliselt sama moodi lahendatud, seega võib loota et kestab kui erinevatel kohtatel tuldi samale mõttele :)

Tagasilla panin amordi kohale, samuti sarnaselt nagu seal näha ainult natuke lihtsamalt lahendatud. proovin ka pildid üles laadida mingi aeg.

Käisin sõitmas ka, tundub päris hea, ise olen rahul :D
vaja ntuke vedrude jäikusega tegeleda nüüd, konsulteerida spetsialistega ja siis ilmselt tellin uued teistsuguse jäikusega vedrud.
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas LL_ » 31 Jaan 2020, 18:47

mis need lbs-id vedru juures tähendama peaks?
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas LL_ » 31 Jaan 2020, 19:37

ja kui autot on vaja nurga kaupa kaaluda, siis tead kust küsida :)
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas aavo » 02 Veebr 2020, 14:39

kaalumise pakkumine on väga hea, sest tõstmise ja langetamisega saab tegelikult rattale minevat kaalu muuta
lbs on kandevõime põhimõtteliselt https://www.convert-me.com/en/convert/d ... =lbpft&v=1
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas aavo » 02 Veebr 2020, 14:47

tagasilla valmimisest tehtud pildid, pisiasjad võiks natuke teisiti olla, oleks lihtsam teha...
tagasild ülemine 1.jpg
tagasild ülemine 1.jpg (82.24 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild alumine 1.jpg
tagasild alumine 1.jpg (59.87 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild alumine 2.jpg
tagasild alumine 2.jpg (86.63 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild alumine 3.jpg
tagasild alumine 3.jpg (73.41 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild koos 1.jpg
tagasild koos 1.jpg (88.02 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild koos 2.jpg
tagasild koos 2.jpg (83.14 KB) Vaadatud 15201 korda

tagasild koos 3.jpg
tagasild koos 3.jpg (85.63 KB) Vaadatud 15201 korda
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas LL_ » 03 Veebr 2020, 11:39

"Spring rate refers to the amount of weight that is needed to compress a spring one inch."
ehk et see väärtus vedru juures on naeltes vajalik koormus, mis surub vedru ühe tolli võrra lühemaks?
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas aavo » 12 Veebr 2020, 12:34

just nii on ja sellega seoses sain välja arvutada kui palju peaks vedru jäikus olema, et oleks soovitud vedru kokku surumine tagatud. https://www.crawlpedia.com/coilover_springs.htm
see on selles mõttes kindel variant, et ei pea ennustama kui palju võiks kaaluda vedru peal mitte olevat raskust. Tavaliste autode puhul peaks olema vabast vedru pikkusest surutud 20-30%, esisilla puhul oli mul see veidike rohkem ja tagasilla puhul vähem.

Lõpp tulemusena tellisin taha uued vedrud, ette jäid samad, mis arvestasin sellelt lehelt saadud exeli tabeliga https://www.ridetech.com/info/tech/spri ... alculator/

Esisilla puhul on minu auto puhul õiged järgmised andmed: 1 - Determine Sprung Weight, Corner Weight: 795, Unsprung Weight: 80, 2 - Calculating Motion Ratio Dimension A: 7,6, Dimension B: 12,6, 3 - Coil Spring Angle 70 ja 4 - Select Your Shock Stroke valisin 4.1" Stroke Shock / 10" Spring kuigi tegelikult ostsin 4.5" Stroke Shock / 9" Spring. Tulemuseks vedru 450lbs, kui pressida kokku 54mm ehk anda eelpinge siis on hea kõrgus talvisteks oludeks, suveks lasen arvatavasti allapoole.

Tagasilla puhul on minu auto puhul õiged järgmised andmed: 1 - Determine Sprung Weight, Corner Weight: 660, Unsprung Weight: 140 (algselt panin 80, mis on ilmselt vale kuna tervik atlas tagasild kaalub rohkem), 2 - Coil Spring Angle 80 ja 3- Select Your Shock Stroke valisin 5.2" Stroke Shock / 12" Spring kuigi tegelikult ostsin 5.5" Stroke Shock / 10,5" Spring. Tulemuseks vedru 150lbs, algse Unsprung Weight 80-ga tuli tulemuseks 180, mis on minu arvates liiga jäik, uued vedrud jäikusega 140lbs on teel.

Auto nurkade kaalud saab lasta üle kaaluda spetsiaalsetes firmades või kui ülevaatuspunktis hästi rääkida, siis annavad ka paberi kus on üsna täpne info peal.

Vajadusel võin lisainfot jagada, kui keegi plaanib ka endal ümber ehitada.
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas aavo » 12 Veebr 2020, 12:36

LL_ kirjutas:Tubli töö, mul ka kohe ideed hakkasid käima (mitte et ma muidugi kohe tegema hakkaks eksju :))
Esimesest alumisest õõtsast oled pealt suure tüki ära lõiganud, :? kas midagi jäi seal ette vms?
Mina alalhoidliku inimesena kardaks et võtsid suure osa õõtsa tugevusest/jäikusest maha. Kui ülevalt oli vaja võtta, siis mina paneks samasuguse tüki allapoole asemele ... muidu suurema hüppega murrab äkki õõtsa kõveraks coili alumise kinnituse juurest, seal on õõtsast ju ainult sirge plekk mõlemal pool järgi ... või painutaks vähemalt pleki ääred sissepoole

LL@targutab


Targutamine oli täiesti põhejendatud
alumine õõts 1.jpg
paindus ikkagi läbi
alumine õõts 1.jpg (82.45 KB) Vaadatud 15035 korda

alumine õõts 2.jpg
alumine õõts 2.jpg (78.63 KB) Vaadatud 15035 korda

alumine õõts 3.jpg
lisasin natuke metalli
alumine õõts 3.jpg (89.82 KB) Vaadatud 15035 korda

alumine õõts 4.jpg
alumine õõts 4.jpg (85.15 KB) Vaadatud 15035 korda


nüüd peaks piisavalt tugevust olema, hea on aga see, et see andis mõtte, kuidas teha uus õõts.
Joonised valmis, mingi aeg lasen detailid valmis teha, et siis need kokku keevitada
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas LL_ » 12 Veebr 2020, 14:11

Kui uute õõtsade peale mõtled, siis võiks ratta kalde muutmise ka ära teha, selleks võiks mingid muud kompaktsema kinnitusega alumised šarniirid panna (nagu rooliots?), nii et šarniiri kinnituse kaugust saaks muuta aga samas selle põikivarda (mis ta nimi nüüd tegelt oligi? reaktiivvarras?) asend ei muutuks, pregu on ta otsapidi šarniiri all.

L.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Coilover-id

PostitusPostitas kyllo » 28 Veebr 2020, 21:38

See on hüva mõte jah. Et saaks kaldeid muuta.
Minu taunusel on peale poly pukside ja kapronist sillatala pukside paigaldamist negatiivne kalle.(kümme aastat vähemalt juba... :lol: ) Kuradikurat noh...
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

EelmineJärgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron