Leht 1 koguhulgast 1

Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 29 Juul 2015, 12:43
Postitas LL_
Tere

Ost-müük alajaotuses on Küllo õõtshoova ostuteemas http://www.fordtaunus.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=19013
natuke juttu esirataste valepidi kaldest ja selle võimalikust seosest poly puksidega ... nüüd siis on see viiruslik nähtus ka minu kasutuses olevale isendile külge hakanud, vähemalt pealevaadates tundub ... kahtlustan otsese süüdlasena sillatala ja kere vahelisi poly pukse, mis sai paigaldatud, kuna muud muutnud ei ole. Vaatasin mitmest raamatust ja mõtlesin tükk aega mispidi need sisse käivad, kas krae väljaspool või seespool ... lõpuks ühes venekeelses raamatus oli kirjas, et ülemised (tagumised) krae väljaspoole ja alumistel (esimesed) krae sissepoole, mis tundub ka loogiline kui tahta, et sillatala paigal püsib ja kuhugi vastu käima ei hakkaks.
Kuna poly puksi krae on paksem, siis tuli silla paika saamisel ikka korralikult peal hüpata. Minu küsimus ongi, kas see sillatala võib nii pehme olla, et tõmbas rattad kaldesse?.
Ilmselt läks kogu sillageomeetria paigast, sest kuidagi imelik on sõita, sirgel on hea stabiilne aga pöörata ei taha - rool raske ja isegi keerates ei muuda auto suunda niipalju kui ootaks.
Häid ideid?

LL_

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 29 Juul 2015, 22:36
Postitas aavo
iseenesest võimatu ei ole, et sillatala ülemise osa natuke paigast nihutab (selle tulemusena võib tõesti ülemist õõtshooba natuke väljapoole lükata) kui kõvasti pressida.
Minul on sillatala kinnituseks kapron puksid ja ei mäleta, et oleks vaja olnud suuremat jõupingutust paika panemisel. Tundub loogiline, et enamus asju peaks kokku minema ilma suurema jõupingutuseta (vana auto puhul tähendab see suuremat sobitamist :) ).
Kui kere raam on piisavalt tugev, siis annab järgi sillatala ja vastupidi. On täiesti võimalik, et minu kere raam oli pehmem lihtsalt.

Aavo

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 30 Juul 2015, 15:55
Postitas kyllo
Mul ka kapron puksid sillatala hoidmas...küll ei mäleta et liiga raskelt hiljem tala paika oleks sundind...! vist pigem ladusalt istus omale kohale. Mäletagi väga täpselt..aastaid tagasi juba sai neid vahetatud.
Küll aga on mul sama teema rooli keeramisega- krdima raske on. Tähendab, kui rool on välja keeratud, isegi mitte maksimaalselt vaid näiteks poole peale, siis on kohe juuube raske autot liigutada.
Natuke kummaline on mõelda tegelt et see emba kumba, kas siis kere või sillatala läbipaine nii palju ratta kallet muudaks... :?
Hakkame uusi alumisi, tiba pikemaid õõtshoobasid projekteerima??? Või siis lihtsalt vanu pikemaks keevitama... :P

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 30 Juul 2015, 20:49
Postitas aavo
või siis see alumise hoova sillatala poolne kinnitus reguleeritav teha?
See on mul niisamagi mõttes olnud.

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 07 Aug 2015, 00:55
Postitas LL_
seda minagi, et leiutaks midagi paremat kui originaal :)
Tuleks mingi taoline kahest vastastikku hambulisest plaadist konstrui sinna keevitada, millest sillatala küljes oleval on piklik ava ja lahtisel ümar, lahtist saaks siis hamba kaupa sisse-völjapoole liigutada. Analoogne värk oli varastel (või igatahes mingitel versioonidel) mk3 tagasildadel, mul kunagi oli selline sild. Kindlasti on kusagil sellist kraami müüdaval ...

LL

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 31 Juul 2020, 10:37
Postitas LL_
kaevan vana teema üles kuna minu kahtlused selles osas et sillatala on pehme, said nüüd peale viimast kokkutulekut auto all uudistades kinnitust. Kahjuks ilmselt on tegu suuresti konkreetse tala murega sest avastasin ühte kergelt pundunud kohta alumise õõtsa kinnituse kohal kopsides et korralik roosteauk on tekkinud (vt pilti) ... kunagi sai see tala pritsi ja keevitust ja värvi, siis küll taolist õhukeseks lahustunud kohta ei märganud a ilmselt siis veel läbivat polnud.
Nüüd juba kujutab küll ette et tala ülespoole suunduv osas võiks painduda kui hästi kere vahele ei mahu mingil põhjusel. Tegelikult on sama kohta eestpoolt vaadates isegi aru saada et plekk on kumeraks tõmmanud - teise ratta pool on kenasti sirge.
Ilmselt sellest on tingitud ka jama et peale tugevamat väärkasutust (a'la krossirada) on silla seadistus paigast ära ...
No augule keevitan 2mm plekitüki otsa aga peab vist järgmist tala vanarauahunnikust vaatama hakkama :?
sillatala.jpg
sillatala.jpg (193.39 KB) Vaadatud 42632 korda

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 02 Sept 2023, 15:04
Postitas kyllo
kyllo kirjutas:Mul ka kapron puksid sillatala hoidmas...küll ei mäleta et liiga raskelt hiljem tala paika oleks sundind...! vist pigem ladusalt istus omale kohale. Mäletagi väga täpselt..aastaid tagasi juba sai neid vahetatud.



Naljakas, et nüüd seda teemat uuesti ülelugedes meenub, et tegelikult oli ikka raske küll kapron puksidega sillatala omale kohale sundida...vaat siis mismoodi mälu vingerpussi teeb.
Igatahes endiselt on subjekt väärt adresseerimist.

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitatud: 04 Sept 2023, 10:28
Postitas LL_
Peale kokkutuleku raames Raassilla rajal korraliku kangutamist on auto juhitavus selgelt teistsugune, ju siis midagi väändus/paindus jälle natuke ... ehk see krdi tala on pehme. Peaks veebiavarustes kaevama, kas seda on kuidagi adresseeritud ka juba kellegi poolt.

L.