2.3 V6 koos turboga (turbo may)

Siia kõigest mis kapotiall.

2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas mutter » 23 Nov 2009, 22:25

Tere!
Uurin, kas keegi klubilistest on kokku sellise asjaga puutunud.
Nimelt kui Capriga ringada ja ka rallit omalajal sõideti siis
kasutati sellist asja siin:
http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Tegin järelpärimise selliselt müüjalt:www.oldcars.de
Nemad laiutasid aga käsi ja nii hakkasin netist andmeid ise otsima.
Selgus, et kasutusel on KKK või Schwitzer
3LD seeria wastegateita tavaline industriaalturbo.
Ebayst oleks saanud pea 450 euro eest kasutatud komplekti: voolikud, kollektorid, tasakaalustustoru, klapid ja ka õhu sisselaske.
Suhteliselt kallis, kuid ....
tahaks lihtsalt teada, millega võiks(turbot näiteks) asendada. Turbo may puhul ei kasutatud isegi coolerit.

Tervitades
mutter
kes aega müüb, oodatud kõik pakkumised
mutter
 
Postitusi: 4
Liitunud: 23 Nov 2009, 22:13

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas laur » 23 Nov 2009, 23:09

Ma saan aru et mõte on oma 2,3 karpa mootori külge turbo pookida.
Originaal turbokomplektid Caprile on väga nõutud asjaarmastajate seas ja neid juppe eriti ei liigu.
Kui eesmärgiks pole replica tegemine, siis ma pigem viskaks selle mõtte peast. Karpa toimima saamine et turbo seal mingit rõhku ka läbi puhub ja lisaks ka süütenurga sättimine et see asi detoneerima ei hakkaks on igavesti keeruline ja vähetulemuslik aretus. Muidugi kõike on tehtud, aga kas see ka "best bang for the buck" on, see on juba maitseasi.
Lihtsam ja odavam oleks cosworthi 2,9 vahele panna ja jõudu rohkem kui see turbo puhuda jõuab.

//Turbo saab vabalt asendada mõne kaasaegsemaga, otsida tuleks seda mootori töömahu järgi. See muidugi eeldab custom väljalaske kollektoreid, vähemalt üht poolt igaljuhul
2x 82' Ford Capri
laur
 
Postitusi: 25
Liitunud: 09 Apr 2009, 23:11
Asukoht: Tartu

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas mutter » 24 Nov 2009, 10:55

ahaa
niiet on kasutatud ka ainult üht moditud väljalaset
kuidas siis tasakaalustatuse probleem lahendada ?
tervitades
mutter
kes aega müüb, oodatud kõik pakkumised
mutter
 
Postitusi: 4
Liitunud: 23 Nov 2009, 22:13

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas laur » 24 Nov 2009, 17:31

Ausalt öeldes ma ei tea kas originaalis tegelikult ka nii oli, vähemalt piltidel mis ma näinud olen on selline mulje jäänud.
Tasakaalustatuse all ma saan aru et sa mõtled et kuidas mõlema plokikaane gaasid võrdselt turboni jõuavad?
Ei jõuagi, rõhku tekitab ainult üks mootori pool, ainuke variant asi võrdsustada on turbo mootori ette panna ja väljalasked vastavad ehitada.

Natuke infot mida ma ühest saksa capri foorumist leidsin:
Karburaator on standardne Solex 35 EEIT
Rõhku anti peale kuni 0,4 bari mis pidi siis tagama 180 hj

Muude asjade seas on vaja juurde muretseda ka elektriline kütusepump ja kütuserõhu regulaator.

//Väljalaske poole pealt oleks pigem loogiline et kuskilt karteri alt või sidurikoja juurest need teise poole gaasid turbosse suunati.
2x 82' Ford Capri
laur
 
Postitusi: 25
Liitunud: 09 Apr 2009, 23:11
Asukoht: Tartu

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas mutter » 24 Nov 2009, 23:12

jah
päris palju ringi ehitamist tuleks
radika ette pole turbot ka mõtet panna (seal on ruumi kõige rohkem),
pigem radikas ettepoole viia, sest siis jahutavad ventikad (ikka 2 tk)
ka turbot , kui ainult õlijahutusega turbot kasutada

aga üldiselt on vist jah lihtsam teine kone vahele tõsta
olgugi, et elektritöid tuleb rohkem
mõtlesid ikka Scorpio algset varianti või Cosworthi....ei tunne hästi seda 2,9st
kuidas see pööret kannatab ja kas mõlemad on tõukurvarrastega
http://cgi.ebay.co.uk/COSWORTH-24V-V6-E ... 5a51b2b6bnäiteks
ja siin hoopis sellise hinnaga
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-COSWORTH-V6- ... 255760eeac



mutter
kes aega müüb, oodatud kõik pakkumised
mutter
 
Postitusi: 4
Liitunud: 23 Nov 2009, 22:13

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas AndresZ » 24 Nov 2009, 23:42

Selle cosworthi kohapealt võin mina pikalt ja laialt rääkida :)
Ise ju tehtud turbojaoks spetsiaalmootor sellest coswortist.
Originaalis pannatab mootor 400+hj. Sinna progeaju ja mõni korralik, aga odavapoolne turbo.
Ise saanud enda mootorit seeaasta 2-e bar-iga testitud( umbes 600-650hj) ja ega paha polnud :twisted:
AndresZ
 
Postitusi: 31
Liitunud: 03 Juun 2009, 12:06

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas kyllo » 25 Nov 2009, 14:00

andres,sa rohkem näind ja teind seda asja,ole hea,räägi ka siis raffale,et mismoodi ned v6 mootori teisepoole gaasid turboni jõuavad!!! ;)
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas laur » 25 Nov 2009, 19:08

mutter kirjutas: aga üldiselt on vist jah lihtsam teine kone vahele tõsta
olgugi, et elektritöid tuleb rohkem
mõtlesid ikka Scorpio algset varianti või Cosworthi....ei tunne hästi seda 2,9st
kuidas see pööret kannatab ja kas mõlemad on tõukurvarrastega
http://cgi.ebay.co.uk/COSWORTH-24V-V6-E ... 5a51b2b6bnäiteks
ja siin hoopis sellise hinnaga
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-COSWORTH-V6- ... 255760eeac



mutter

Mõtlesin ikka Cosworthi. Tavaline 2,9 on OHV (tõukurvarrastega) aga cosworth 2,9 on DOHC (hüdrotõukuritega, ei mingeid vardaid)

Andres on rohkem kompressori teemaga tegelenud nagu ma aru olen saanud, aga see selleks.

No nt väike pildike rootsis asuvast Caprist:
Pilt
2,9 V6 mootor, Garret GT40 turbo ja MegaSquirt V 3.0. Arendab 462 hj ja 660 nm mootorist.
Nagu näha siis vasaku poole gaasid on suunatud paremal pool asuvasse turbosse karteri alt, sillatala tagant.

//Selle Capri kohta saab lugeda SIIT
ÜKS VIDEO KAH!
Viimati muutis laur, 25 Nov 2009, 22:37, muudetud 1 kord kokku.
2x 82' Ford Capri
laur
 
Postitusi: 25
Liitunud: 09 Apr 2009, 23:11
Asukoht: Tartu

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas AndresZ » 25 Nov 2009, 20:55

Mina vahetan praegu enda kopressori turbo vastu, kuna mured suurte rõhkudepuhul. Kuni 1,3 bar-ini ei olnud muret. Peale seda kiilrihmad ei pea enam vastu. Sai siis mindud 50mm laia hammasrihma peale üle. Sellega sai siis ka testitud 2 bar-i ülerõhku. Järgmine mure tuli siis. Esimene rihmaratas ei pidanud enam vastu. Hakkas väntvõlli otsast seda maha murdma. Siis viskas asi üle ja sai nüüd tellitud Rootsist custom 800hp turbo. See pidi hakkama 2000-2200rpm juba rõhku tootma. Ja sellega endal ka lihtsam teel kulgeda.Kui vaja, keeran kraanist rõhu maha ja saan rahulikult teepeal kulgeda. Kompressoriga ja 2-e bar-i rõhuga teepeal oli võimatu sõitta. Pidamis probleemid isegi 140km/h juures.
Aga kui kõik ilusti läheb, siis peaks asi veel seeaasta turboga teele jõudma.
Mina isiklikult soovitan cosworthi mootorit, mida peale panna ja üle laadida. Selle plokikaaned hingavad pagana hästi. Kui lasin enda kaaned üle lõigata ja hingamise ära mõõta, siis sain teada, et väga väheste mootorite plokikaaned hingavad nii hästi, kui cosworthil.
Anna ainult natuke õhku peale ja jõudu hakkab tulema. Parim näide on, kui laadisin 1-e bar-iga mootrit ja sain 450hj.
Pole paha :D
Kuskohast selle capri kohta rohkem saab lugeda?
AndresZ
 
Postitusi: 31
Liitunud: 03 Juun 2009, 12:06

Re: 2.3 V6 koos turboga (turbo may)

PostitusPostitas kyllo » 25 Nov 2009, 23:45

vai kurja, see capri ju tavaline 2.9 efi!
kui selline asi tõesti niimoodi paukuma pannakse nagu näha võib, siis on see ju täitsa kena (ja odavam) alternatiiv liigkallile cossule :P
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Järgmine

Mine Mootor

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron