Ford Taunus 81a 2d

Lugejate ilusad ja huvitavad, vanad fordid.

Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 07 Juun 2017, 22:10

Tere. Mõtlesin enda hobiauto ka siia üles riputada.

Enne:
Pilt

Praegu:
Pilt


Tegemist siis 81 aastal tehasest välja veerenud 2 ukselise mk5 Taunusega. Algselt oli kapoti all 1,6 mootor ja selle otsas 4 käiguline manuaalkast.

Auto ostsin 2005 aasta sügisel sõbra vanaisa käest. Tegemist on minu esimese autoga, millega sain tänavaliikluses osaleda. Kasutasin seda igapäevasõidukina 2007 aasta alguseni, kui otsustasin teha väikesed keretööd. Autoga sain juba ostes kaasa tagumised tiivakaared ja tagumise otsa alumise plekiringi. Mõte oli muidugi kiirelt suve jooksul asi korda teha, aga päris nii ei läinud :D Toorik oli tegelikult päris hästi säilinud, aga keevitada ikka tuli. Kahjuks hakkas aga asi hirmsasti venima, ei olnud aega ja viitsimist ning igasugu muud hädad. Auto seisis päris pikka aega ja sai seda ikka veeretatud ühe kuuri alt teise alla :D Vahepeal ikka tuli jälle tuhin peale ja sai jälle natuke tehtud. 2013 sügisel otsustasin, et ise tehes jääbki see asi tegemata, kuna ajaga oli nagu ikka väga kitsas käes. Selleks ajaks olin ma ikkagi nii kaugele jõudnud, et kere oli keevitatud. Andsin auto maalri kätte töösse, aga lõpuks selgus kurb asi, et tegemist ei olnud ikkagi suurem asi maalriga, paras sosssepp oli :x Aga eks oma vigadest õpitakse, ei tasu ikka võtta odavat pakkumist. Lohutan ennast sellega, et vähemalt sai auto liikuma. Eeltööd on tehtud kehvasti ja asi ikka lainetab, samuti on värv lastud pilve, selline imelik laiguline kohati. Tegemist oli muidugi üsna raskelt värvitava tooniga ja paistab, et iga külasepp ei saagi sellega hakkama. Toon on 2007a Corvette Atomic Orange

Samal ajal, kui auto Värvija käes oli, õnnestus juhuse läbi hankida 2,9 cosworth BOA mootor. Mootoriga sain kaasa ka summutijooksu, kust läksida kasutusele simonsi resod ja osa torustikku kohandasin Taunusele.

Õnnestus tellida ka uus esiklaas, kuna vana läks eemaldamisel puruks. Kahjuks oli saada ainult tavalist läbipaistvat klaasi. Originaal oli pruunika tooniga. Veel tekkis samal ajal müüki terve Taunuse jagu korralikke juppe. Sealt õnnestus saada komplekt ilusaid mk4 stangesid, mk4 kitsa triibuga iluvõre, puiduga näidikuplokk tahhoga, 5 käiguline V6 type 9 kast ja veel muid pudinaid. Sõbra käest sain ka puidust Luisi sportrooli, mis läheb näidikute paneeliga kenasti kokku 8-)

Cossu paigaldamiseks leiutasin ise mootorikäpad 1,6 omadest, kuna originaal V6 omasid ei olnud kusagilt võtta. Kasutasin Lada Niva mootoripatju. Käigukasti tala tuli ka sobivaks lõikuda ja keevitada. Mul oli mitu natuke erinevat tala ja patja, aga ükski ei jätnud kasti õigesse asendisse. Hooratas sattus mulle kätte mingi väikese v6 oma vist ja sinna külge sai 2,0r4 Scorpio kasutatud sidur :D Kardaan jäi Taunuse originaal. Radikas ja el. vent olid käepärast Opel Ascona 2,0 omad. Sättisin kõik asjad kapoti alla ja ajasin asja käima.

Kõik uuesti laiali ja puhtaks ning natuke viisakamaks uue värviga. Tulemus sai siis selline:
Pilt

Piduritele sai hooldus tehtud, kettad ja trumlid on veel vanad. Esisillas on kõik puksid, amordid ja liigendid uued.

Kogu põhi ja tulemüür sai kaetud STP bomb pigimatiga ning uksed ja küljepaneelid kergema STP gold pigimatiga. Käepärast olid ka mingid ehituslikud matid, mis läksid veel lisaks põhjale mürasummutuseks.
Pilt

Siis sai järjest tegeletud komplekteerimisega, kuni 2015 kevadel sain teha esimesed sõidud tänaval 8-) Ehk siis auto seisis lahti võetuna 8 aastat :D Käisin suvel mõnel vanatehnika lustisõidul ja sõitsin niisama. 2,0 sidur ei tahtnud väga seda cossu jõudu kinni hoida, aga hädapärast käis kah :D Mingid anomaaliad ikka olid mootori töös. Kippus vahepeal pööret natuke kõigutama, klapisääretihendid olid väsinud, keskmistel pööretel tahtis hing nagu kinni jääda, ajas valget suitsu koguaeg. Talveks jäi masin garaazi seisma.

Kuna tagasild tegi koguaeg meeletut lärmi, siis talve lõpul hakkasin sellega tegelema. Viisin silla reguleerimisse mingi kuulutuse peale, aga vaikseks seda ikkagi ei saadud, lõtkud saadi väiksemaks. Vahetusse läksid ka kõik puksid tagasillas
Pilt

Sain suvehooaja jälle sõita. Summutile lisasin keskele ühe mitte otseläbi püti, kuna lärm tahtis ära tappa ja oli vaja üks pikem sõit Lätisse teha :D Seal kasutati autot mingis reklaamis
Pilt

Selle aasta alguses otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid ja hetkeseis on umbes selline:
Pilt
Tegelikult on cossu veel rohkem pulkadeks, ploki ja kaaned viisin tegemisse, hunnik uusi pudinaid on ostetud ja osa tuleb veel muretseda. Valge suitsu pärast kahtlustasin kaane tihendit. Ja kui asi juba nii laiali sai, siis mõtlesin , et teen korralikult ära.

Tegelikult jäid kunagi keretööde käigus ühed elutähtsad kohad kerel remontimata, või õigemini sai neid pealekeevitamise teel lihtsalt natuke tugevdatud. Nimelt tagasilla kinnitused. Kuna hetkel oli kere ilma mootorita hea kerge ja oli võimalus kasutada keregrilli, siis otsustasin selle töö ette võtta. Tagasilla kinnitused ka nüüdseks korralikud tugevad.
Pilt

Sobitasin ette koobastesse ka uued plastist logarid, mis pärinevad e39 kerega bmw-lt. Salongist viskasin välja selle ehitusliku mati ja asemele läks Sierra originaal müramatt. See istus päris ilusti Taunusele. Tulemüüri tükki ei pidanudki praktiliselt lõikuma. Isegi paar istmekinnituse aukku klappisid. Taunuse kardaanitunnel on ainult madalam ja seega tuli selle kohalt matil riba vahelt lõigata.

Ja, kui nüüd vahepeal jutt juba Sierrale läks, siis ostsin vahepeal ühe isendi 2,3V6 mootoriga, mille kere oli täiesti läbi. Sierrast rändas Taunusesse ka käetugi. Sierralt sain veel lisaks ühe type 9 kasti ning minu õnneks ka praktiliselt tutika suure siduri. Tänu sierrale sain Taunusele ka uue passi, kus on märkuste lahtris sõna "ÜMBEREHITUS" 8-) Ja kuna cossu remont on hetkel pooleli, siis on asendusmootorina kapoti all 2,3 V6, MNT-s käimise ajaks laenasin sõbra Taunuselt originaal V6 mootorikäpad ka igaks juhuks. Selle hooaja sõidan ilmselt sellega. Edasi ei käi eriti, aga vähemalt ei jäänud masin seisma.
Pilt

Vabadel hetkedel ikka nokitsen aegajalt, tegemist leidub. Vanatehnika lustisõitudel ja muudel vanatehnika üritustel üritan ikka käia, aga väga kaugele ei viitsi lärmava tagasilla tõttu sõita :D

Auto ajalugu minu käes pildigaleriina on nähtav siin:
http://nagi.ee/photos/siim789/sets/407419/
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas jt73 » 19 Dets 2018, 11:30

tere
kas cossu juhtmestikuga said ise hakkama ?
mul probleem juhtmestiku valmistamisega , ehk oskad aidata ?
vaja oleks teada millised releed (mis marki) ja kaitsmed on vajalikud , et kokku viia taunuse juhtmestikuga
jt73
 
Postitusi: 39
Liitunud: 19 Mär 2017, 14:40

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 23 Dets 2018, 22:52

Ostisn juba kärbitud juhtmestikuga mootori. See oli vahepeal mingi sierra peal olnud. Releedest lisasin ise kütusepumba relee, rohkem mäletamist mööda polegi ühtegi. Aju, EDIS ja mootori andurite juhtmed on kõik omavahel originaaljuhtmepuus. Kuskile tuli süüteluku vool ja pidev pluss ühendada ja põhimõtteliselt käis. Mul oli mingi teema, et ajust ei tulnud sobivat kütusepumba voolu välja õigelt pinilt ja seega läks pump lihtsalt läbi relee süüte alla. Geneka ja starteri ühendasin Taunuse juhtmete otsa. Täpset infot ei oska kahjuks hetkel jagada. Eks auto pealt saaks uurida, kui ükskord uuesti cossut kapoti alla hakkan tõstma. Praegu seal ajutiselt 2,3v6 karpaga.
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas kyllo » 29 Dets 2018, 23:45

Väga hüva ja ilus asi 8-) 8-)
Käisin seal lätis filmimisel ise ka oma taunusega...sa olid just päev varem käinud vms.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 30 Dets 2018, 23:47

Ma ei saanud jah töö tõttu seal Lätis kauem olla ja neil oli siis asenduseks teist oranzi vaja :D Iseenesest oli täitsa äge võimalus ja isegi tasustati päris mõistlikult :D

Ma olen sulle vahepeal Volvo silla kohta PS saatnud, aga sa ei vastanud. Oleks võibolla huvi selle vastu ikkagi, kui see veel alles ja hinnas kokkuleppele saaks ;)

Üks selle aasta pilt ka siia. Sõber pildistas vähe asjalikuma kaameraga veel avamata Haabersti viaduktil :D

Pilt
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas sookoll » 21 Veebr 2019, 10:26

siim789 kirjutas:Ma olen sulle vahepeal Volvo silla kohta PS saatnud, aga sa ei vastanud. Oleks võibolla huvi selle vastu ikkagi, kui see veel alles ja hinnas kokkuleppele saaks ;)


Kyllo ei taha müüa seda silda, kuigi väidab, et on üle :) Ma ka paar korda talle sel teemal kirjutanud, suslik va.
sookoll
 
Postitusi: 27
Liitunud: 13 Apr 2009, 15:11

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 22 Veebr 2019, 22:47

Mul õnnestus see sild enda garaazi tassida mingi aeg ja täna hakkasin lahkama. Lukk on vähemalt sees, tundus torsen tüüpi olevat. Alumised sillakinnitused on regullitavad, peaks vähemalt sirgelt jooksma saama, kardaan tuleb sobitada, poolteljed ümber teha 4x108 valemile, piduritorud uued vedada. Nii et tegutsemist jagub :D
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 14 Apr 2019, 22:40

Hakkasin siis mõned kuud tagasi Taunusega jälle tegelema, et kevadeks mõned uuendused valmis saada.
Plaan oli selleks hooajaks uuesti cossu kapoti alla saada, aga sellega tekkisid mõned tagasilöögid. Mootorit kokku panema hakates selgus, et juba ammu valmis varutud kolvirõngad ei sobi :| Nimelt oli õlirõnga paksus vale. Asi jäi jälle seisma ja mõtlesin mida edasi teha. Lõpuks ei jäänud ikkagi muud varianti, kui tellisin inglismaalt kalli raha eest õiged rõngad ära. Seega kellel vaja tavalise V6 kolvirõngaid 93,0mm mõõdus, siis oleks pakkuda komplekt mahle toodangut. Mootori seis siis selline, et vänt ja kolvigrupp said plokki sisse istutatud ja jääb ootama, millal on aega sellega jälle tegeleda. Kardan, et see hooaeg ilmselt mitte :|

Pilt

Hetkel on laiali ka salong. Taunus sai omale alarmi, keskluku ja puldist pagasiluugi avamise ning paar vidinat tuleb seal veel enne kokku panekut üle käia. Valmisid ka tweetrite ja küljepeeglite alused, millest saab pilti siis, kui need viimistletud ja külge keeratud :D

Kõige suurem muudatus, mis hetkel külge läheb on uus tagasild. Tegemist siis volvo 1031 lukuga sillaga, mis algselt pärit ilmselt 700 seeria volvo alt ja hiljem olnud vist Metsalise Taunuse all? Ehk siis kinnitusi on juba muudetud ning peaks alla istuma. Kahjuks täna selgus, et nii lihtsalt see minu Taunuse alla ikkagi ei istu. Ülemisi juba muudetud õõtsasi tuleb pikemaks teha ja ka külgepidi nihutada. Lihtsalt alla keeratuna jääb differ imelikku asendisse ja õõtsad pinge alla. Sillal läksid vahetusse rattalaagrid ja kõik simmerid, poolteljed ja pidurikettad said 4x108 poldivalemi. Külge on veel vaja aretada diagonaalvarras ja selleks teha kinnitus kere külge. Proovisin, et sigulli oma on ideaalse pikkusega, seega ostan regullitava sigulli varda sinna. Positiivse külje pealt alumised õõtsad ja kinnitused sobivad, kogu sild on polüpuksidel, pidurid on uued, lukk pidavat ka praktiliselt uus olema, detroit locker tundub olevat torsen tüüpi.

Pilt

Pilt

Keegi teab, kas äkki ongi mk3 ja mk5 sillakinnitustel mingid erinevused? Mingid puksid on vist erineva läbimõõduga, aga äkki ülemiste õõtsade pikkus ka erinev?
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas LL_ » 17 Apr 2019, 14:07

Õõtsade pikkuses ei tohiks vahet olla, erineva läbimõõduga puksidega alumisi õõtsasid on olemas küll.
võibolla istub imelikult alla seepärast, et seda ei saadudki korralikult külge või modifitseeriti ka põhjakinnitusi...?

Teoretiseerin sillageomeetria osas ühest ammusest TqHq Mustangi teemast meeldejäänu põhjal:
Oled kindel et see reaktiivvardaga lahendus tööle hakkab kui ülemised õõtsad on nurga all nagu Taunusel mitte piki auto telge nagu näiteks Ladal? Need nurga all olevad ülemised ongi Taunusel mõeldud tegema sama tööd nagu reaktiivvarras ... ehk hoidma silda küljele liikumise eest. Kui nüüd mõlemad lahendused panna, siis võib hakata huvitavalt pooma või üldse mitte liikuma hakata kuna see reaktiivvarras paneb silla vähesel määral paremale-vasakule liikuma aga nurga all õõtsad ju ei liigu nii, kui siis ainult pukside läbipaindest.
ehk et kas nurga all ülemised õõtsad või paralleelsed + reaktivvarras.
suva link silla lahenduste kohta:
https://www.ridetech.com/info/tech/4-link-tech/


Kuidas 4x108 valemi sinna said, lihtsalt puurisid kõrvale?

L.
LL_
 
Postitusi: 185
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Ford Taunus 81a 2d

PostitusPostitas siim789 » 20 Apr 2019, 11:13

Võimalik jah, et see istus ka eelmisel omanikul juba imelikult all. Ülemised kinnitused on talal valesse kohta keevitatud ja seega ülemised õõtsad ongi peaaegu piki autoga. Need on ümber keevitatud (pildilt on enamvähem näha). Ei tundu kõige parem lahendus olevat, aga hetkel jääb nii. Keevitasin ülemisi õõtsasid umbes 2cm pikemaks ja nüüd tundub, et istub vähe paremini. Sai silla suht keskele ka, mitte ei ole enam üks ratas koopast väljas. Diagonaalvardaga saab külgepidi asendi ära fikseerida. Kunagi, kui rohkem aega, keevitan talal kinnitused õigesse kohta diffri korpuse külge.

4x108 valemi saamiseks tuli pooltelgedel 2 ava täis keevitada ja 3 uut puurida, üks klappis. Keskavad treiti ka 63 peale ja ketastele said lihtsalt avad juurde puuritud. Sild ise on suht täpselt Taunuse silla laiusega ja olemasolevad veljed istuvad endiselt ilusti.
siim789
 
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Apr 2017, 16:45

Järgmine

Mine Lugejate Autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron