Leht 1 koguhulgast 1

Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 13 Aug 2018, 09:17
Postitas JaakVL
Tere

Oskab siit keegi aidata pisut suurema elektriprobleemiga.

Probleem siis järgmine: võtme keeramisel süütepositsioonile näidikuplokk ei näita midagi, näidikud ei liigu ja ükski tuli ei põle. Auto käivitub ilusasti aga töötamise ajal põleb laadimistuli.
Samuti puuduvad pidurituled ja suunatuled. Ääre- ja ohutuled on olemas.

Enne selle probleemi tekkimist vilkusid suunad kiiremini kui pidurit vajutada. Ülalkirjutatud probleemi sai paar korda lahendatud kui sai eemaldatud üleliigse ja ilmselt lühises olevad lisajuhtmed kuid probleem tuli tagasi mõne päeva jooksul.

Kas genekas ja vooluregulaator hakkavad otsi andma?

Ette tänades
Jaak

Re: Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 13 Aug 2018, 21:35
Postitas LL_
Kirjeldus on üsna segane, kas auto käivitub aku pealt ja kas see sõites saab tühjaks? Kas siis ärkab näidikuplokk ellu kui mootor juba käib või jääbki pimedaks?
Sul on võibolla korraga mitu teemat.
Mõned variandid mida vaadata:
Suunad ja pidurituled on muidu ühe kaitsme all ... vaata kaitsmeploki kaane pealt, milline ja kontrolli kaitset. Plokk ise võib ka ussitanud olla, veel kahtlustaks kaitsmeploki all olevat suurt pistikuplokki või ka tulemüürist läbi minevaid pistikuühendusi - oksüdeerunud kontaktid või pole korralikult kokku surutud?
Kui tuled mingeid imelikke trikke tegema hakkavad, siis üldiselt on massipuudus - kusagilt on mass kadunud ja tuled saavad seda ringiga läbi mingi muu tarbija.
Näidikuplokk on võibolla seepärast pime, et pistikud selle taga on valesti või lahti.

L.

Re: Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 14 Aug 2018, 23:24
Postitas JaakVL
Kokkuvõte hetke olukorrast kuna algne postitus veidi segane: ääre-, lähi- ja kaugtuled töötavad; suuna- ja pidurituled puuduvad; näidikuplokk pime va kui auto käib, siis põleb ainult laadimistuli; genekas ei lae.

Kaitsmed on kõik korras, ükski pole läbi.

Enne eelnimetatud probleemi tekkimist töötas üks suunatuli kiiremini kui pidurit vajutada. Mõni aeg hiljem hakkas teine suunatuli ka natuke kiiremini töötama.
Paaril korral sai eelnimetatud probleemi korda kui eemaldasin üleliigseid juhtmeid, mis olid ilmselt lühises. Suunatulede kiire töötamine pidurivajutusel püsis ikka. Paar päeva sai normaalselt sõidetud mõlemal korral.

Ühendused vaatan lähipäevil ehk üle. Kas viga võib ka äkki peituda suunatulerelees ja/või pidurilülitis?

Re: Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 15 Aug 2018, 09:44
Postitas LL_
ega seda läbi interneti ikka vist ära ei diagnoosi :)
Ma kahtlustaks ikka kaitsmeplokki, mõned teised siin on selle ploki seespidiselt äramädanenud ühendustega võidelnud ... vaatad et kaitse on nagu korras aga läbi midagi ei tule.
Vigane suunarelee või piduritule lüliti ei tohiks neid mõlemaid korraga rajalt maha võtta.
Võta fordopedia.org -ist omale elektriskeem ligi ja hakka kaevama.
Generaator vaata eraldi üle, kas harjad on veel olemas jne. Kui genekas on eraldi asuva pingeregulaatoriga ja see peaks pekkis olema, siis mul on kusagil üks uus olemas, võin sellest mõistliku tasu eest loobuda.

L.

Re: Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 26 Okt 2018, 20:58
Postitas JaakVL
Väikene uuendus.

Lasin mõnda aega tagasi generaatori koos uue ja vana pingeregulaatoriga üle kontrollida. Uue regulaatoriga laeb ja tuled töötavad. Kuid nüüd on uus probleem.

Nüüd siis kui mootor töötab siis laadimistuli vilgub ebaregulaarselt ja erineva tugevusega. Laadimistuli kipub rohkem vilkuma suurematel pööretel, tühikäigul ei põle tuli praktiliselt üldse. Samal ajal kui laadimistuli vilgub siis on võimalik näha lähitulede valgustugevuse kõikumist. Generaator laeb ilusasti pidevalt 14 volti.

Mida võiks nüüd vaadata?

Re: Elektriprobleem

PostitusPostitatud: 27 Okt 2018, 14:33
Postitas LL_
aga kui vilkumise ajal pinget mõõta peaks see ju kõikuma? Mujalt ei saa vilkumine tulla kui pinge kõikumisest. Vähemalt laadimistuli toimib korrektselt :)
Äkki see uus pingeregulaator ikka ei toimi igal juhtumil või on geneka harja kontakt kehva või soojenemisega mingi juhtme ühendus läheb kehvaks ... või on mootori töötamise ajal kusagil mingi suur kõikuv voolutarve ... või aegajalt ilmnev lühis ...
mootori massijuhe on ikka korralik?

L.