Leht 1 koguhulgast 3

Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 02 Juun 2018, 09:09
Postitas aavo
Vahetasin kõik laagrid tagasillas uute vastu aga ikka tegi häält, siis hakkasin asja uurima ja selgus, et tegemist ei olegi raketi teadusega. Sama põhimõte kehtib ka väiksema tagasilla puhul

Ehk kõigepeal tuleb teo võllile laagrite vahele osta kindlasti ka uus vaheseib millega antakse laagrile eelpinge. Võib muidugi kasutada ka mitte kokku surutavat seibi aga antud tagasilla puhul on see keerulisem (aga mitte võimatu loomulikult). See eelpinge peab olema siis uute laagrite puhul 0.23 - 0.29 kg.m (2,26 – 2,85 Nm) ja vanade laagrite puhul 0.14 - 0.21 kg.m (1,37 – 2,06 Nm). Lihtsalt pingutad mutrit seni kuni võll hakkab raskemalt ringi käima. Loomulikult ettevaatlikult pinget lisades ja vahepeal kontrollides kuni õige jõu saavutamiseni.
Selleks tellisin välismaalt endale lihtsa tööriista
DSC00892.JPG
DSC00892.JPG (106.93 KB) Vaadatud 25799 korda


Kui see osa on tehtud siis tuleb teovõlli ja hammasratta vaheline lõtk paika panna. Kui see komplet
DSC00894.JPG
DSC00894.JPG (129.52 KB) Vaadatud 25799 korda
läheb normaalse pingega tagsilda sisse siis on vajalik laagrite all olevad seibid tõsta vastavalt vajadusele ühelt poolt teisele kuni on saavutatud õige lõtk.
DSC00901.JPG
DSC00901.JPG (84.43 KB) Vaadatud 25799 korda

Antud tagasilla puhul on see lõtk 0,005 - 0,008 in (0,127 – 0,203 mm)
See eeldab muidugi korduvat hammasratta sisse ja välja paigaldamist aga natuke on vaja ju vaeva ka näha. Tulemuseks praktiliselt hääletu tagasild :D

Mingi aeg peaks valmis saama ka tõlge hooldusjuhendist, siis on veel lihtsamalt arusaadav kuna jutu kõrval ka skeemid.

Kui kellelgi huvi, siis võin juhendada ja vajadusel ka tööriistu laenata. Mis muud kui käed õliseks!

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 08 Juun 2018, 11:58
Postitas LL_
Kas see sild on Sul juba alla pandud ja ringi ka sõidetud et oskad vaikust kuulutada? :)
Ega igakord vist ei pääse raketiteadusega ka kui juba hammaste profiil on pxxxse keeratud aga peaks ka proovima.
Tarkuse ammutasid paksust tehase hoolduse manuaalist?
ja kust Sa teovõlli ja diffri laagrid ja selle kokkusurutava vaheseibi said?

L.

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 11 Juun 2018, 16:41
Postitas aavo
sild on all jah, võid kuulama tulla ;)
aga hammaste profiili kohalt on sul õigus..
tarkus tuli jah manuaalist (mille tõlke panen ka siia üles varsti) ja foorumistest ning loomulikult youtube

laagrid laager.ee - st ja vaheseib saksast (teadjad ütlesid, et info autost saab transiti oma, mis on sama.. :?: )

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 17 Juun 2018, 18:20
Postitas aavo
Lisatud tõlge hooldusjuhendist, mille saate alla laadida
https://drive.google.com/file/d/1aUIf7l ... sp=sharing

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 19 Juun 2018, 10:20
Postitas LL_
uuh, siis mul oli ikka õigesti meeles et neid reguleeritavaid kohti oli rohkem
Kas ma sain õigesti aru et olulised parameetrid on siis:
- tiguhammasratta võllil laagrite pingestamine (kokkusurutava vaheseibi abil)
- tiguhammasratta võllil pikisuunas asendi fikseerimine mingi vaheseibi abil ??? (seda ilmselt siis vaja muuta, kui ei saa saavutada normaalset kontakti/lõtku teo ja taldriku abil? ja esialgu mõõtmise/katsetamise käigus on kasutatud tinatraati, ehk et saada seibi paksus teada ja mitte uut kokkusurutavat seibi kohe pekki keerata?)
- difrikorpuse laagrite pingestamine vaheseibide abil - oluline on et algselt tehakse kindlaks kui paksu seibi laagrite pingestamiseks summaarselt vaja on ja siis teo ja taldriku lõtku abil tehakse kindlaks kui palju neist seibidest on ühel või teisel pool

Aavo, Sa mingeid seibe juurde ei pannud kuhugi ega ära ei võtnud, lihtsalt difrikorpuse omi liigutasid ühelt poolt teisele niikaua, kuni hambumise lõtk paras sai? (mis on loogiline kui teo ja taldriku koostu ei muuda, ainult laagreid vahetad)

L.

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 22 Juun 2018, 11:30
Postitas aavo
kõik õige
mina sain aru, et tinatraati tuleks kasutada juhul, kui tahad panna vaheseibi mida ei saa kokku suruda. Sealt saad täpse mõõdu ja lased selle järgi treida selle mõõduga vaheseibi. Siis jääb see eelpinge laagritele parem ehk aja jookul ei vähene.

Ma läksin jah lihtsama vastupanu teed, et liigutasin ainult olemasolevaid vaheseibe.

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 23 Juun 2018, 12:14
Postitas V2ikemees
Selle vaheseibiga on ka kahte erinevat lugu tegelikult, kuna algusaasate atlastele pandi eranditult mittekokkusurutavat vahe seibi aga siis tehnoloogia arenes ja oli vaja ju rohkem ja kiiremini toota neid atlaseid siis hakati kasutama seda kokkusurutavat.
Antud kokkusurutavat seibi kasutavad ka mingit variatsiooni sierrad, trasnsitid ja p100-d jne

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 25 Juun 2018, 00:01
Postitas LL_
ja see vaheseib on erinev Atlase ja väikese (Kölni?) silla vahel? Ma ei suutnud leida väikese silla seibi koodi netist ja Atlase oma ei näita, et sobiks ...

L.

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 27 Juun 2018, 18:54
Postitas V2ikemees
Suure atlase ja kölni sildade vaheseibid ongi erinevad mis ei tähenda muidugi et neid ei saa.
Infoauto peaks suutma kindlasti aidata aga motomobilis ja burtonis saadaval jämedalt 15 kulli tükk.
Kölni sillad olid ju euroopas päris popid kuna escortid mk1-ed ja mk2-ed kasutasid neid...

Re: Ford Atlas tagasild korda

PostitusPostitatud: 28 Juun 2018, 17:19
Postitas LL_
jah, saab muidugi saksast või mujalt, ei ole ma nii abitu midagi, ma lihtsalt otsisin tootekoode et leida kas mingi värskema asja alt võiks kattuda ja mõnest kohalikust poest tellida (nagu sport või nii).
Burton just nagu meelega sellele detailile ei näita originaalkoodi
http://www.burtonpower.com/crush-washer-spacer-ford-cortina-mk3-4-5-koln-axle-axats6.html

... Atlase omal on samas originaalkood olemas aga pole mõõte ... Fordopedia selle silla skeemil ka pole koode juures ... peaks tehase manuaalist vaatama

L.