Leht 2 koguhulgast 2

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 09 Mär 2017, 17:39
Postitas LL_
Lisaks veel niipalju, et starteri tõmberelee külge käiv must-kollane juhe ongi mõeldud käivitamise ajal süütepoolile 12V otse peale andmiseks, testisin ära. Uuema süütesüsteemiga (näit. Sierra) starteri tõmbereleel selle juhtme ühendamiseks kohta pole ja nii ta mul tühjalt tolknes (mäletan kusagilt selle teemalist vestlust, kus sai õlgu kehitatud ja väidetud, et mingit reaalset kasutusotstarvet sellel juhtmel ei näi olevat) ... võib panna vanema relee või ühendada selle juhtme külge, mis tõmberelee tõmbama paneb (vist oli must). Ehk siis olin ise efektiivselt nullinud fordi inseneride kavala mõtte käivitamise ajal rohkem särtsu küünlasse anda :) aga noh käivitus endiselt kenasti.

L.

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 23 Mär 2017, 23:05
Postitas LL_
täienduseks eelmisle postile, selle musta juhtme külge ei tohi ikka ühendada kolla-musta ... muidu juhtub nii, et starter jääbki käima, kui süüde sees, sest süütepoolilt jääb ikka toide (küll vähem kui 12V aga sellestki piisab) tõmbereleele peale ... geenius olen ikka ...

Lisaks lõppes minu kontaktivaba süüte eksperiment hetkel ilmselt peene elektroonikajupstüki mahapõlemisega, kuna suutsin sinna valesse kohta särtsu peale lasta ... greit

L.

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 04 Dets 2017, 16:51
Postitas Tom
Värskendaks teemat natuke.
Proovisin eile õhtul oma värskelt soetatud 74' Taunusele hääled sisse panna, aga peale kahe turtsatuse ei toiminud midagi (eetriga). Küünlaga otse poolist sädet taga ajades see õnnestus, aga oli teine üsna nõrgake ja korrapäratu (võimalik, et ka klapikambrikaanelt ei saanud piisavalt massi, jagaja kontakt kutu vms). Edasi tutkides avastasin, et süütepooli + terminalilt jooksis lisaks ballasttakistisse minevale veel üks juhe geneka ja starteri vahelisele alale ning rippus seal rõõmsalt. Geneka ergutuse juhet on mingil põhjusel jätkatud ning liitekoht oli isoleerimata. Kui reaalne on, et see juhe võis olla sinna ühendatud? Muud kohta ei suutnud tuvastada, sest juhtme otsas olev ümar ise pressitud pesa ei istu mujale (ka mitte tõmberelee + klemmi otsa). Ilmselt on see ka põhjus miks auto käivituda ei suuda.

Tegemist on 1.6 mootoriga ja tõenäoliselt kontaktidega süüde (unustasin süveneda kui rootorit näppisin), sest ei tuvastanud kommutaatorit. Küünlajuhtmed on sisuliselt uued, kaas ja rootor kulumisjälgedeta. Küünlad on NGK toodang ja üsna viisakad. Kere massid said puhastatud ja peale seda ärkasid pooled vidinad ning tuled autos ellu.

Oskab keegi nõu anda või enda 1.6 kone süütemajandusest pilti teha ning kirjeldada mis juhe kuhu jookseb? Kas süütelukust tulev ahel käib läbi armatuuris oleva aku tule? Küsin, sest tulemüürist tulevas kimbus on paar ära lõigatud juhet ning süüte sisse keeramisel on kelladeplokk pime. Sees olevat süüdet reedavad ainult tööle hakkav salongi vent ja tuhatoosi valgus.

PS: Testimiseks on veel olemas 83 aasta karpaga 2.0 Sierra süütepool mis tuli sõitvalt autolt. Pean mõlemal takistused igaks juhuks ära mõõtma.

Tom

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 05 Dets 2017, 10:45
Postitas Tom
Tegin ka pildi asjast.

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 05 Dets 2017, 15:06
Postitas LL_
krt, see juhtmemajandus ununeb väga kiirelt aga üks mõte ... võibolla viska see ballasttakisti vahelt ära ja proovi siis? ehk et minu kogemused ütlevad, et Taunusel on juba (originaalis???) ballasttakistiks juhe, mis tuleb süütelukust ja annab süütepoolile toite ... ja kui nüüd veel läbi täiendava ballasttakisti lasta, siis kukub pinge väga ära ja ei tulegi sädet? ... see muidugi eeldaks et selle setupiga polegi töötand normaalselt või üldse.
Minu auto kapoti alla saab Tallinna kandis piiluda aga mul on ka ümber susitud ühtteist. El. skeeme saab piiluda fordopedia.org lehelt.

L.

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitatud: 05 Dets 2017, 23:41
Postitas Tom
Tänud info eest! Tallinnasse satun harva kahjuks.
Võib-olla peaksin voolud ära mõõtma peale ballasti. Minu teada see auto sõitis selle setupiga. Samas võis ta ka nöökida sest enne mind on jagaja kaas ning rootor vahetatud. Küünlajuhtmed tundusid ka mitte väga vanad, aga vahetasin nad siiski uuemate vastu.

Proovin su nõuanded ära kui auto ligi satun. Asub teine 50 km kaugusel garaažis :)