Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

Elekter, veermik ja muu tehnikaga seonduv.

Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas LL_ » 06 Veebr 2017, 11:10

Vist selline ise küsin-ise vastan teema, aga kas kellelgi on kogemust Taunuse R4 mootorite kontaktidega jagajaga süüte kohta, kas on tegu ballastiga või ilma süütesüsteemiga?
Ostsin omale jagajasse käiva kontaktivaba süüte jupstüki AccuSpark nimeliselt tootjalt ja võtsin komplektina sinna juurde süütepooli ka. Süvenema ei hakanud, pakuti pintole 1,5 oomi ja ballastiga süütele (teadusnurk: st et pinge süütepoolile on ahelas asuva ballasttakistiga alla võetud ca 9V peale ja käivitamisel tuleb teist juhet pidi lühiajaliselt otse starteri tõmbereelt 12V süütepoolile et kenam säde tuleks samal ajal kui käivitades kõik voolu läbi starteri käib ... väidetavalt kõik Fordid 70-te algusest alates ballastiga kontaktsüütega).
Nii, installeerima hakates olid alustuseks olemasoleval poolil + ja – valetpidi ühendatud (Kaarel? tead midagi sellest :roll: ), pool ise ka 1,5 oomine (ballastita süsteemis peaks olema ca 3 oomi) aga pinge kenasti 12V peal pidevalt (pooli + klemmil, kui süüde sees) ... mis justkui tähendab et ballastiga süsteemile mõeldud poolile laksati siiani koguaeg 12V selga ja see oleks pidanud juba ammu kärvanud olema. Noh perfoomans pool jäi nüüd riiulile, vana külge tagasi ja sügan kukalt, miskrdi kompott mul selle süütega hetkel on ...
Muidu võiks arvata et ju siis ei ole ballastiga süsteem ja suva pool peale visatud aga meenub, et starteri juures on alati olnud üks pistik üle, mida sierra starteri releele pole kuhugi ühendada, niiet võimalik et kusagil on tehtud rats, visatud ballast minema ja 12V otse peale süütelukust lastud.
Küsimus ka, kas keegi teab, kus see krdi ballasttakisti peaks Fordidel olema? või on lihtsalt mingi suure takistusega juhtmejupp vahel? ja mismoodi see 12V käivitamisel peaks otse poolini jõudma?
ah jaa, see kontaktiasendaja jagajas sai külge ja paistab toimivat, igaks juhuks vedasin sellele esialgu eraldi toite.

LL.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas aavo » 07 Veebr 2017, 16:15

Ma ostsin ka sama firma komplekti aga pole veel peale aretanud
samas ei oska ka kommenteerida midagi, kuna olen sellel teemal eriti amatöör :?
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas LL_ » 08 Veebr 2017, 15:03

autoelektrikud my ..s :D
no ega siis muud ei ole, kui uus peale, vana mudru igaks juhuks kaasa ja talverallitama 8-)
kui nii ilgelt külm ei oleks, siis ajaks garaažis väheke juhtmete järgi tarkust taga aga noh ... peab veits ootama.
Konsulteerin veel tööjuures elektriguurudega, võibolla mõõtsin pinget valest kohast ... ja mul on ikka ballastiga süsteem ...
Aavo, kas ostsid süütepooli ka ja kui siis kummale versioonile?

L.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas aavo » 08 Veebr 2017, 23:09

olen praegu ära, et peale 15-ndat saan vaadata mida olen kokku ostnud
oli ka plaan talveralliks peale panna aga ajaga jälle napp...
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas aavo » 16 Veebr 2017, 13:47

pilt.jpg
pilt.jpg (359.14 KB) Vaadatud 22785 korda
niipalju kui mina aru saan siis see ballast võib olla aga ei pruugi ka (vastavalt tehase seadetele).
Minu vanal süsteemil on see olemas, asukoha mõttes lisan skeemi mis on komplektiga kaasas

kas läheme koos mingile jäärajale ka enne põhivõistlust?
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas LL_ » 16 Veebr 2017, 18:02

Kas see on nüüd su ostetud süsteemi skeem? paistab optiline variant olema, mul on mingi muu maagiaga töötav, Halli anduriga vist ... sellist eraldi moodulit (P) ei olegi, aint jagaja sees on asendusjupstükk, millel 2 juhet küljes, üks tahab 12V toidet ja teine läheb süütepoolile (-), küsimus ongi kas selle toitejuhtme saab ka süütepoolile (+) panna või kui on ballastakisti vahel siis toide jupstükile võtta enne ballasttakistit.
Selle skeemi järgi nagu ongi ballasttakisti süsteemist välja jäetud, üks ots kurvalt lahti?

OT talveralli teemadel: jääraja kohalt ma väga ei muretseks, aega lihtsalt ei ole ... pigem mulle teeb muret et kaardilugejaks uus mees ja tema kogemused piirduvad kreisiraadio rallisketši vaatamisega :roll: aga tead sa muidu mõnda jäärada kus hetkel ujumamineku kartust ei oleks?

L.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas Mägi » 19 Veebr 2017, 16:21

Männikul veel vist ei ole ujumist karta. Vesi pidi küll peal olema aga jää paksust piisavalt! Järgmine nädal lubas veel külma äkki siis saab veel proovida!
Mägi
 
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Mär 2009, 17:44
Asukoht: Tallinn & Üle Euroopa

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas aavo » 22 Veebr 2017, 17:01

see jah ostetud süsteemi skeem, optiline variant jah.
Kuna oli probleeme selle süsteemiga, siis käisin professor Hannese (speedster) juures ja ballasti kohta ütles (lasin süüte + läbi ballasti), et võib olla aga ei pea tingimata. Põhiprobleem oli muidugi p****s süütepool rsk. Tänapäeval kipub järjest enam nii minema, et uued asjad ei tööta.
ülejäänud targa jutu proovin meelde jätta, et saaks selle edasi anda kuskil meeldival koosviibimisel :)

Aga kaardilugeja kohalt võin lohutada, et mul oli ka eelmine aasta tutikas mees ja väikese juhendamise järel ei olnud probleeme, tekkis hoopis põnevus et sõida aega jne :)
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas gunn » 22 Veebr 2017, 17:15

aavo kirjutas: Põhiprobleem oli muidugi p****s süütepool rsk.


Katsuks ikka nii et taunuse remondi juures ei ropendaks nii palju. Kõigile on ju teada et mitte üks lahendus fordi remontimisel ei tule ilma suurema kep ...tokita ja kui närv vastu ei pea siis tuleb saab osta :D :D :D
Kasutaja avatar
gunn
 
Postitusi: 49
Liitunud: 17 Apr 2009, 15:22

Re: Süüde (ballast v. ilma, kontaktivaba jne)

PostitusPostitas LL_ » 28 Veebr 2017, 09:31

No mina sain seekord oma moodsa kontaktivaba süüte külge, toimetab küll, mingit väga tuntavat vahet nagu pole va et tühikäigul käib nagu paremini. Tuvastasin, et süütelukust pooli peale minev juhe ongi ballasttakistuseks (tulemüüris olevast pistikust poolini juhtme takistus ca 1,5 oomi). Kontrollimata jäi, kas käivitamisel lastakse mingit teist juhet pidi 12V poolile peale ...
Seega tuleb süütepooli ostmisel kas valida ca 1,5 oomise takistusega pool (pooli + ja - kirjadega klemmide vahel) või siis süütepooli + klemmile vedada otse toide süütelukust kui tahaks panna sellist pooli, mis on mõeldud 12V pealt toimima (ca 3 oomine).
Talveralli läks ka kenasti ... ainult geneka harjad said poolel teel otsa, õnneks oli varu autos olemas põhjusel, mida eriti hästi ei mäleta enam. Uus kaardilugeja toimis ka, ainult kalasaba legendi ajal vahetasime kohad ja ristsõna asjus on vaja areneda. :)

L.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Järgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist

cron