Diferentsiaalialane teabenõue

Elekter, veermik ja muu tehnikaga seonduv.

Diferentsiaalialane teabenõue

PostitusPostitas Mägi » 06 Nov 2016, 18:32

Diferentsiaalialane teabenõue

PostitusPostitas kaarelsi » 12 Juun 2014, 11:07
Lauri kaudu jõudis minuni Aavo mure tagadiferentsiaali kokkuladumise kohta- nimelt olla see eriline keemia. Kuna ma ise rumala peaga eelmisel suvel võtsin ühe diferentsiaali lahti, olin sunnitud end antud temaatikaga kurssi viima. Meie Taunuse piibel http://wp1034428.server-he.de/4all/seb/whb_knudsen.pdf (NB 43MB!) kirjeldab protsessi alates lehekülg 107. Vajalik selleks kellindikaatoriga erimõõteriistad, mis mind ära ehmatasid ja panid vajaduse puudumise tõttu diffrit nurka viskama.
Küll aga on volgamehed vinged ja pealehakkajad, kes suudavad ka kõige keerulisemad probleemid ära lahendada.

Natukene ka tagasilla tegemisest. Autol all olnud tagasild oli remondikõlbmatu, laagrid nii satellidikorpusel kui pooltelje laagrid sillakorpuses lahti, teo hammasrattal üks hammas katki. Sain väidetavalt uue 24 tagasilla ja lootsin, et see saab OK, kuid silla lahtivõtmisel selgus, et see oli täielik saast, Pooltele laagrid olid korpuses 0,5mm peiliplekiga ja pooltelje laagri ees olevad puksid kinni keevitatud. Sain siis ühe väidetavalt kap rem. silla ja võtsin selle lahti, ning reguleerisin laagrid. tegin seda nii, et sild pooleks ja täileik pesu, sest õlised laagrid ei anna reguleerimisel õiget tunnetust. Esmalt tuleb reguleerida teo (vedav võll) laagrid, siis lahtivõetud sillal kontrollida hambumine. Selleks tegin vedaval ja veetaval hammasrattal hambad õrna kihina grafiitmäärdega kokku ning vedavat võlli ringi ajades näeb jälgede järgi hambumise ära ( pooleks võetud sild ühe otsa peal püsti). Reguleerida saab siis vastavalt vajadusele laagritaguste seibide omavahelise ringitõstmise teel, seda eelkõige vedaval võllil. Kui vedav võll on õigel kohal kuid hambumine liialt hamba välisserval või põhjas, siis tuleb seda reguleerida satelliidikorpuse ühe poole laagri seibidega, (taldriku vastaspool). Kui nüüd hambumine paigas, siis tuleb reguleerida satelliidikorpuse laagrid ja selleks tuleb sillapooled omavahel kokku panna, sama tihendiga mis jääb ka pärast sillapoolte vahele ning poldid ka kinni juba sellise jõuga nagu oleks lõplik montaaz. Nüüd saab vedavat võlli ringi ajades tunda kui kergelt laager liigub, ning silda uuesti pooleks võttes ning taldriku, ehk veetava hammasratta poolse laagri alt (siis ei muutu hambumine) seibe ära võttes või lisades leida selline kooslus, et laager käib suht raskelt ,ning siis tuleks üks õhuke seib ära võtta ja peaks asi OK olema. Saab ka nii, et reguleerimine teha ilma sillapoolte vahelise tihendita ja kui laagrid käivad kinnise silla korral raskelt, siis paigaldades tihendi (0,2-0,3mm) peaks ka reguleering hea saama.
Üks Volga silla häda on ka piduritrumlisse tulev rattalaagri määre või tagasilla õli. Selle vältimiseks panin uued pooltelje tihendid ( minul mahtus ühe asemel kaks originaali) ja julgeks soovitada ka lahtiste laagrite asemel paigaldada kahelt poolt kinnised laagrid ( 308, hinnad 5€-24€ sõltuvalt valmistajast), sest seda poolteljest piduri poole jäävt rummutihendit on raske pidama saada. Kui juba pooltelje laagreid vahetada, siis võiks laagri ees oleva puksi panna tagasi teist pidi, siis ei jää tihend puksile samale kohale, sest reeglina on töötanud sillal tihendi kohal juba sissekulunud rant. Kui on enne remonti teada, et sild oli vaikne, siis ei tohiks hambumist muuta ja töötanud sillal vist ei annagi hambumise muutmine head tulemust, sest hammasrattad on omavahel juba sisse töötanud. Reguleerimist tuleks teha uue teo ja taldriku korral. Uus tigu ja taldrik on reeglina tehases omavahel sobitatud, traadiga kokku pandud ja markeeringud peale söövitatud. Nende markeeringute järgi saab käsiraamatu abil esmase info, kui palju seibe kuhugi panna, kuid arvan et lõplik reguleerimine tuleb ikkagi ise teha tunnetuse ja nägemise järgi.
See jutt ei pruugi olla absoluutne tõde, vaid kirjeldasin oma tegemisi.


Viide: http://volga.ee/modules.php?name=Forums ... sc&start=0

Muidugi needsamad volgamehed rääkisid, et kui ise ei julge oma küünealuseid antud tööga mustaks teha, siis pidada ka Nõmmel tuntud remondimees Sergei antud tööga hakkama saama - kes teab, äkki võtab taunusegi ette

Volgade remondiga tegeleb Tallinnas Nõmmel
Sergei Lapin, tel. 56470990

Kui kellelgi on hooaja alguseks vaja volga sõidukorda saada, siis tema oskab aidata. Teeb mehaanika remonditöid, reguleerib karburaatorit ja süütesüsteeme, remondib sillad jms.
Värvitöid ei tee.
Sergei on usaldusväärne tegelane, olen temaga juba mitmeid aastaid kontakti pidanud ja ei ole ühtegi halba sõna tema kohta.

Sergei räägib vene keeles, kuid saab eesti keelest aru ja vajadusel paar sõna eesti keeles ka ütleb.
Ettevaatust käepigistusel! Sepa käed.

kaarelsi

Postitusi: 28
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:30

Üles

Re: Diferentsiaalialane teabenõue

PostitusPostitas aavo » 12 Juun 2014, 13:31
ma leidsin ühe koha kus peaks olema spetsialistid sellel alal.
Viisin nende kätte, kui kätte saan, siis annan täpsemalt teada palju maksis jne.
Taunus 74 XL

aavo

Postitusi: 193
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Üles

Re: Diferentsiaalialane teabenõue

PostitusPostitas kaarelsi » 13 Juun 2014, 10:17
Kui ma õigesti mäletan, siis kunagi Tartus vist Crank.ee tüübid tegid diffritele mingeid kavalaid lukkusid. Bisnis käis nii, et saatsid oma diffri sinna ja said lukuga paari päeva pärast tagasi. Ehk on neil ka mingit kavalat inffi.

kaarelsi

Postitusi: 28
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:30

Üles

Re: Diferentsiaalialane teabenõue

PostitusPostitas aavo » 26 Juun 2014, 10:41
Sain enda tagasilla kätte, küsiti 100€ ja tundub ok. Mul olid uued laagrid ostetud ja vanad välja võetud ning oma väikese tarkusega kokku pandud.
Ehk nad on teinud seda pikemat aega ja kannatab usaldada.
Testida saan ilmselt alles järgmine suvi (kui hästi läheb).

Koht on Mitsuhooldus, Kadaka tee 72b
Kui kellegil huvi siis saan anda ka tel.
Mägi
 
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Mär 2009, 17:44
Asukoht: Tallinn & Üle Euroopa

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron