Esisilla rataste kalle

Elekter, veermik ja muu tehnikaga seonduv.

Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas LL_ » 29 Juul 2015, 12:43

Tere

Ost-müük alajaotuses on Küllo õõtshoova ostuteemas http://www.fordtaunus.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=19013
natuke juttu esirataste valepidi kaldest ja selle võimalikust seosest poly puksidega ... nüüd siis on see viiruslik nähtus ka minu kasutuses olevale isendile külge hakanud, vähemalt pealevaadates tundub ... kahtlustan otsese süüdlasena sillatala ja kere vahelisi poly pukse, mis sai paigaldatud, kuna muud muutnud ei ole. Vaatasin mitmest raamatust ja mõtlesin tükk aega mispidi need sisse käivad, kas krae väljaspool või seespool ... lõpuks ühes venekeelses raamatus oli kirjas, et ülemised (tagumised) krae väljaspoole ja alumistel (esimesed) krae sissepoole, mis tundub ka loogiline kui tahta, et sillatala paigal püsib ja kuhugi vastu käima ei hakkaks.
Kuna poly puksi krae on paksem, siis tuli silla paika saamisel ikka korralikult peal hüpata. Minu küsimus ongi, kas see sillatala võib nii pehme olla, et tõmbas rattad kaldesse?.
Ilmselt läks kogu sillageomeetria paigast, sest kuidagi imelik on sõita, sirgel on hea stabiilne aga pöörata ei taha - rool raske ja isegi keerates ei muuda auto suunda niipalju kui ootaks.
Häid ideid?

LL_
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas aavo » 29 Juul 2015, 22:36

iseenesest võimatu ei ole, et sillatala ülemise osa natuke paigast nihutab (selle tulemusena võib tõesti ülemist õõtshooba natuke väljapoole lükata) kui kõvasti pressida.
Minul on sillatala kinnituseks kapron puksid ja ei mäleta, et oleks vaja olnud suuremat jõupingutust paika panemisel. Tundub loogiline, et enamus asju peaks kokku minema ilma suurema jõupingutuseta (vana auto puhul tähendab see suuremat sobitamist :) ).
Kui kere raam on piisavalt tugev, siis annab järgi sillatala ja vastupidi. On täiesti võimalik, et minu kere raam oli pehmem lihtsalt.

Aavo
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas kyllo » 30 Juul 2015, 15:55

Mul ka kapron puksid sillatala hoidmas...küll ei mäleta et liiga raskelt hiljem tala paika oleks sundind...! vist pigem ladusalt istus omale kohale. Mäletagi väga täpselt..aastaid tagasi juba sai neid vahetatud.
Küll aga on mul sama teema rooli keeramisega- krdima raske on. Tähendab, kui rool on välja keeratud, isegi mitte maksimaalselt vaid näiteks poole peale, siis on kohe juuube raske autot liigutada.
Natuke kummaline on mõelda tegelt et see emba kumba, kas siis kere või sillatala läbipaine nii palju ratta kallet muudaks... :?
Hakkame uusi alumisi, tiba pikemaid õõtshoobasid projekteerima??? Või siis lihtsalt vanu pikemaks keevitama... :P
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas aavo » 30 Juul 2015, 20:49

või siis see alumise hoova sillatala poolne kinnitus reguleeritav teha?
See on mul niisamagi mõttes olnud.
Taunus 74 XL
aavo
 
Postitusi: 324
Liitunud: 09 Apr 2009, 09:14
Asukoht: Tallinn

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas LL_ » 07 Aug 2015, 00:55

seda minagi, et leiutaks midagi paremat kui originaal :)
Tuleks mingi taoline kahest vastastikku hambulisest plaadist konstrui sinna keevitada, millest sillatala küljes oleval on piklik ava ja lahtisel ümar, lahtist saaks siis hamba kaupa sisse-völjapoole liigutada. Analoogne värk oli varastel (või igatahes mingitel versioonidel) mk3 tagasildadel, mul kunagi oli selline sild. Kindlasti on kusagil sellist kraami müüdaval ...

LL
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas LL_ » 31 Juul 2020, 10:37

kaevan vana teema üles kuna minu kahtlused selles osas et sillatala on pehme, said nüüd peale viimast kokkutulekut auto all uudistades kinnitust. Kahjuks ilmselt on tegu suuresti konkreetse tala murega sest avastasin ühte kergelt pundunud kohta alumise õõtsa kinnituse kohal kopsides et korralik roosteauk on tekkinud (vt pilti) ... kunagi sai see tala pritsi ja keevitust ja värvi, siis küll taolist õhukeseks lahustunud kohta ei märganud a ilmselt siis veel läbivat polnud.
Nüüd juba kujutab küll ette et tala ülespoole suunduv osas võiks painduda kui hästi kere vahele ei mahu mingil põhjusel. Tegelikult on sama kohta eestpoolt vaadates isegi aru saada et plekk on kumeraks tõmmanud - teise ratta pool on kenasti sirge.
Ilmselt sellest on tingitud ka jama et peale tugevamat väärkasutust (a'la krossirada) on silla seadistus paigast ära ...
No augule keevitan 2mm plekitüki otsa aga peab vist järgmist tala vanarauahunnikust vaatama hakkama :?
sillatala.jpg
sillatala.jpg (193.39 KB) Vaadatud 42540 korda
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas kyllo » 02 Sept 2023, 15:04

kyllo kirjutas:Mul ka kapron puksid sillatala hoidmas...küll ei mäleta et liiga raskelt hiljem tala paika oleks sundind...! vist pigem ladusalt istus omale kohale. Mäletagi väga täpselt..aastaid tagasi juba sai neid vahetatud.



Naljakas, et nüüd seda teemat uuesti ülelugedes meenub, et tegelikult oli ikka raske küll kapron puksidega sillatala omale kohale sundida...vaat siis mismoodi mälu vingerpussi teeb.
Igatahes endiselt on subjekt väärt adresseerimist.
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: Esisilla rataste kalle

PostitusPostitas LL_ » 04 Sept 2023, 10:28

Peale kokkutuleku raames Raassilla rajal korraliku kangutamist on auto juhitavus selgelt teistsugune, ju siis midagi väändus/paindus jälle natuke ... ehk see krdi tala on pehme. Peaks veebiavarustes kaevama, kas seda on kuidagi adresseeritud ka juba kellegi poolt.

L.
LL_
 
Postitusi: 257
Liitunud: 16 Apr 2009, 07:18
Asukoht: Laagri-Tallinn


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron